وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد واحدهای مسکونی جدید در روستاها زمینه کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را فراهم می‌کند.

 ساخت مسکن باعث کاهش مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی امروز  در شورای عالی مسکن استان اظهار کرد: باید در روستاها به دنبال ساخت واحدهای مسکونی جدید باشیم چراکه اقدام در این راستا زمینه کاهش مهاجرت به شهرها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسکن یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم مردم است که در این راستا قانون جهش تولید به صورت اختصاصی در دستور کار می باشد و در صورت تامین زمین، تسهیلات متعدد با نرخ سود کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

قاسمی افزود: طبق توافق با بنیاد مسکن قرار بر این شد این نهاد باتوجه به ظرفیت‌های موجود و توان خود بتواند ساخت واحدهای مسکونی جدید را در روستاها اجرایی کند.

وی افزود: اولویت در ساخت و ایجاد مسکن روستایی با اجرای برنامه‌های بنیاد مسکن است اما به دلیل مشکلات تامین زمین دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم که باید مشکلات در این خصوص برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر رییس جمهور به لرستان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به جز طرح های راه‌آهن پیش‌بینی شده است چراکه حمل و نقل موضوع مهم استان می‌باشد.

قاسمی افزود: با این اعتبار امسال می توانیم پروژه ها را فعال کنیم اما منابع دیگری پیش بینی شده است که بتوانیم موضوع طرح های حمل و نقل جاده‌ای را که نسبت به نرم کشوری آمار قبولی دارد، به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: پروژه راه‌آهن لرستان باید فعال شود که در این زمینه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اقدامات لازم بررسی شده است و طبق قرارداد سه ساله تمامی مسایل و مشکلات بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منابع خوبی برای اقدامات حوزه راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است بیان کرد: بسیاری از اقدامات خدماتی و روبنایی را دولت باید انجام دهد که می تواند در قانون جدید تولید مسکن موثر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.