رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی عزتمندانه در مذاکرات حضور یافته است،‌ گفت: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد توافق خوبی صورت می‌گیرد و ما به دنبال این هستیم.

 طرف مقابل مصمم به رفع تحریم باشد، توافق خوبی صورت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» در گردهمایی‌ سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه‌ اظهار کرد: ما نیازمند آن هستیم که در ورود به گام دوم انقلاب، تحولی را در کشور شاهد باشیم. کارهای خوبی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی انجام شده است که از همه آنهایی که ایفای نقش کردند، باید تشکر کرد. اما اگر مقداری از تابلویی که در این چهل سال ترسیم کردیم، فاصله بگیریم و ببینیم که چگونه در این مدت عمل شده است می توانیم به بعضی از کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها برسیم که می توانست نباشد.

وی با تاکید بر اینکه ما حتما نیازمند تحول هستیم گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب باید با گام‌هایی بلند فاصله وضعیت موجود و مطلوب را کمتر کنیم تا به نقطه هدف برسیم.

آیت الله رییسی با تشریح سه محور اساسی تحول توضیح داد: نخستین محور تحول شناختی است یعنی رویکردها باید تغییر کند. اگر نگاه‌ها و رویکردها تغییر نکند، اتفاقی نخواهد افتاد.

 رییس دولت سیزدهم دومین تحول را تحول در فرایندها عنوان کرد و با بیان اینکه فرایندهای نظام اداری مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، گفت: اگر تحول در فرآیندها رخ ندهد، اتفاقی نخواهد افتاد.

رییس جمهور خطاب به سفرای حاضر در نشست تاکید کرد: با بسنده کردن پیگیری به بخش اداری کار به جایی نمی‌رسد.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود در کشور می‌توان تبادلات با همسایگان را افزایش داد که سهم وزارت خارجه در این زمینه بسیار مورد توجه است. سیاست همسایگی و ارتباط با همسایگان در جهت مقابله و خنثی سازی تحریم ها، حرکت راهبری و استراتژیک  و نه تاکتیکی برای جمهوری اسلامی است  که با توجه به شناخت آقای صفری معاون اقتصادی وزیر امورخارجه و همراهی و همکاری سفرا این استراتژی با قوت پیش خواهد رفت.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به دو راهبرد جمهوری اسلامی برای خنثی سازی و رفع تحریم‌ها گفت: برخی می‌گفتند جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند و عده‌ای مدعی بودند که ما در مذاکرات جدی شرکت نمی‌کنیم و یا برنامه نداریم اما جمهوری اسلامی در مذاکرات عزتمندانه شرکت کرد و با ارائه متن نشان داد که در مذاکره جدی است.

 وی تاکید کرد: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد توافق خوبی صورت می‌گیرد و ما به دنبال این هستیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: این عادی‌سازی نه برای این کشورها و نه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست.

رییس جمهور افزود: این کشورها تلاش می‌کنند هم روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کنند و هم اسرائیل را به مرزهای ما نزدیک کنند اما این اقدام سودی برای آنها نخواهد داشت.

 ادامه دارد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.