خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زینب کبری(س) مایه افتخار و زینت خاندان رسالت است.

حضرت زینب(س)، زینت خاندان رسالت است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه  بزرگ بانوی جهان اسلام؛ حضرت زینب کبری(س) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) سومین فرزند امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و به سبب داشتن علم سرشار ملقب به «عقیله بنی هاشم» بودند.

وی تصریح کرد: نام زینب را پیامبر اکرم(ص) طبق وحی الهی که به ایشان الهام شده بود، برای این بانوی بافضیلت انتخاب کردند. 

این کارشناس دینی افزود: حضرت زینب(س) با انجام رسالت سنگین خود در نهضت خونین عاشورا و جاودانه کردن این نهضت، نه تنها زینت پدر بلکه مایه افتخار و زینت خاندان رسالت شدند. 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: حضرت زینب(س)، در دامان مادری همچون صدیقه اطهر(س) و پدری همچون امیرالمومنین(ع) پرورش یافت و در این خانه که خانه وحی بود، فضایل اخلاقی را آموخته و به کمال رسیدند. 

وی ادامه داد: اوج عظمت شخصیت حضرت زینب(س) در جریان نهضت عاشورا و به ویژه در دوران اسارت اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شد. این بانوی قهرمان در مجلس یزید آن چنان کوبنده و با صلابت سخنرانی کردند که همه بزرگان حاضر در مجلس به یاد خطبه‌خوانی و سخنرانی‌های امیرالمومنین(ع) افتادند.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: خطبه‌های غرّاء حضرت زینب(س) مجلس یزید که غرق در حس پیروزی و غرور بود را به هم ریخت و موجب شد که او از کشتن اباعبدالله الحسین(ع) اظهار ندامت و پشیمانی کند.

وی عنوان کرد: اگر امروز بعد از گذشت قرن‌ها قیام حسینی همچنان تازه باقی مانده به خاطر اقدامات حضرت زینب(س) در دوران اسارت و افشاگری‌های این بانوی بزرگوار علیه یزید و حکومت بنی امیه بود. 

در ادامه این محفل معنوی، قرائت زیارت امین الله، مولودی خوانی و شعرخوانی توسط شاعران و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) اجرا شد و در پایان نیز زائران حریم قدسی رضوی دعای پرفیض کمیل را با نوای گرم ذاکر و مداح اهل بیت(ع)؛ علی برادران و جعفر ملائکه زمزمه کردند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.