رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: آمار فوتی و بستری کرونا در این بیمارستان کاهشی است اما تعداد مراجعات هنوز بالاست.

آمار فوتی و بستری کرونا در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد کاهشی است

به گزارش قدس انلاین، سید محمد موسوی با بیان این‌که میزان موارد بستری و فوتی کرونایی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد کاهش یافته است، اظهار کرد: اما تعداد مراجعات سرپایی به این مرکز درمانی هنوز بالا بوده و باید همچنان رعایت تمامی نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: پرستاران یکی از اصلی‌ترین بازوان کادر درمان و از شاخه‌های کلیدی و تأثیرگذار حوزه سلامت هستند و بیشتر بار تیم درمان بر روی دوش پرستاران است؛ معتقدیم بهترین هدیه مردم به پرستاران در این ایام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون کرونا بوده تا دغدغه‌های این سفیدپوشان زحمتکش برطرف شود.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به این‌که خوشبختانه روند کاهشی بیماران بستری کرونایی در این بیمارستان ادامه دارد، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر موارد بستری و فوتی کرونایی بودیم اما میزان مراجعات سرپایی هنوز بالا است، تصور نکنیم با آبی شدن وضعیت، همه چیز تمام شده و به شرایط عادی قبل از ایام بحران کرونا بازگشته‌ایم.

وی با بیان این‌که یکی از نگرانی‌های این روزهای مدافعان سلامت عدم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بوده است، گفت: متأسفانه برخی بی‌دلیل بین دُزهای اول و دوم فاصله ایجاد کرده‌اند و عده‌ای هم هنوز مراجعه نکرده‌اند که عدم مراجعه هر دو گروه بسیار خطرناک است، آن‌هم در شرایطی که ما مردم را برای دریافت دُز سوم دعوت می‌کنیم و خیلی‌ها هنوز دُز اول را دریافت نکرده‌اند.

موسوی اضافه کرد: عمده نگرانی ما بابت کسانی است که دُز دوم را به تأخیر انداخته‌اند، در شرایطی که ۹۰ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول را دریافت کرده‌اند، این عدد در دُز دوم ۷۰ درصد بوده که اختلاف معناداری است.

وی یادآور شد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اکسیژن مورد نیاز بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تأمین شد و در کنار آن تجهیزات پزشکی نیز به‌روز شده و در تلاش هستیم تا سایر تجهیزات مورد نیاز این مرکز درمانی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین شود.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.