کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی استان از جمله شهرستان‌های سرخس، صالح‌آباد و کلات نادر، بارش‌های پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های پراکنده برف و باران برخی مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیدا فاروقی افزود: همچنین طی این مدت در دیگر مناطق استان بخصوص مناطق کوهستانی شمال غرب و مرکزی آن بارش باران و برف دور از انتظار نیست و فردا نیز شرایط بارندگی در این مناطق مساعدتر است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی ظهر چهارشنبه از این استان خارج می‌شود و به‌تدریج جو به نسبت پایدار بر استان حاکم خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد طی امروز و فردا همچنان ادامه دارد به طوری که در برخی مناطق استان وزش باد به نسبت شدید است و روزهای پایانی هفته بر سرعت آن افزوده می‌شود و این امر پدیده غالب جوی در مناطق بادخیز نوار شرقی استان خواهد بود.

وی افزود: روند کاهش دمای هوا در این استان نیز تا صبح چهارشنبه ادامه دارد اما پیش‌بینی‌می‌شود که از ظهر چهارشنبه دمای هوای استان روند افزایشی پیدا کند که این امر تا هفته آینده ادامه ‌خواهد داشت.

فاروقی ادامه داد: همچنین از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش میدان دید نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بود گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: نیشابور با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌های سبزوار، تربت‌حیدریه و جغتای با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.