رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: هیچ اقدامی نباید در شهرداری و شورای شهر بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی به اجرا گذاشته شود.

مدیریت شهری مشهد نباید اقدامی بدون پشتوانه پژوهشی انجام دهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن موحدیان روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر اقدامات مبتنی بر پژوهش باشد، یقینا هزینه‌های بعدی آن کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد: پژوهش به معنی فکر، تعقل و تدبر قبل از هر اقدام دیگری است و چنانچه کاری در مدیریت شهری و شورا بدون پژوهش انجام شود، سرمایه مردم حیف و میل خواهد شد.
موحدیان خاطرنشان کرد: البته در مواردی نیز پژوهش‌های خوبی صورت گرفته که به اجرا درنیامده‌است، نظیر حوزه حمل و نقل و سوخت که در خصوص سوخت مازوت و آلودگی ناشی از آن پژوهش‌های خوبی انجام شده اما همچنان این سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود و آلودگی جدی برای شهر ایجاد می‌کند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پژوهش باید به عمل تبدیل شود.
موحدیان با تاکید بر رعایت قانون در حوزه شهرسازی، افزود: شهر باید با اصول شهرسازی و در چهارچوب قوانین ساخته شود و خلاف قوانین نباید عمل کرد.
موحدیان افزود: چنانچه طرحی قانونمند در حوزه شهری برای تسهیل امور شهروندان ارائه شود، شورای شهر از این طرح حمایت می‌کند.
طی ۲۶۰ روز سپری شده از سال، کلانشهر مشهد تنها ۷ روز هوای پاک را تجربه کرده است، در حالی که این شمار در مدت مشابه پارسال ۳۶ روز بوده است و امسال روزهای با هوای سالم مشهد نیز ۱۹۱ روز بود که در سال گذشته این عدد ۱۹۲ روز ثبت شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.