شهردار مشهد گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از صعود و فرود هواپیماها که از روی شهر انجام می‌شود دچار مشکل هستیم لذا شهر فرودگاهی باید در این کلانشهر ایجاد شود.

 مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی در نشست شورای معاونان شهرداری مشهد افزود: هر هواپیما به اندازه ۴۰۰ خودرو فرسوده، آلایندگی ایجاد می‌کند، این درحالی است که در بیشتر شهرها فرودگاه به اندازه مشهد نزدیک شهر نیست.
وی ادامه داد: در کنار فرودگاه ایستگاه راه آهن را نیز داریم که شهر را به دو بخش تقسیم کرده و این امر باعث توسعه نامتوازن شهر شده است، همچنین مشهد یک میدان بار مرکزی مناسب ندارد لذا نیازمند یک میدان بار مرکزی هستیم.
شهردارمشهد گفت: نمایشگاه بین‌المللی نیز بهترین اراضی با بهترین کاربری‌ها را تصاحب کرده‌ است و بهره‌وری کافی را ندارد و اگر این زمین را اجاره بدهیم درآمد بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد.
وی افزود: به یک شهرک فرودگاهی و بندر خشک با حداقل هزار هکتار زمین نیاز است تا بتوان فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه و میدان بار مرکزی شهر را به آنجا منتقل کرد.
ارجائی ادامه داد: برای ایجاد شهرک فرودگاهی یا بندرخشک کنسرسیوم بانکی تشکیل شده، بانکها نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند و آماده مدیریت کار هستند.
وی گفت: ساماندهی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر مشهد نیز به عنوان کارویژه دنبال می‌شود و جلساتی نیز با امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی برای گرفتن تصمیم مناسب در این زمینه برگزار شده‌ است.

شهردار مشهد افزود: کارگروه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی نیز باید تاکنون تشکیل می‌شد که این اقدام صورت نگرفته و تا ۱۰ روز آینده این کارگروه باید تشکیل شود.
وی ادامه داد: تکمیل بخشی از خط سوم و آغاز خط چهارم قطارشهری نیز از دیگر برنامه های مهم است، عملیات حفاری خط چهارم آن آغازشده که باید سرعت بگیرد، برای رفع مشکل در این خط هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته، دستگاه حفار نیز درحال کار است و تاکنون حدود ۲۷۰ متر از تونل این خط حفاری شده‌ است.
ارجائی گفت: توسعه فضاهای ورزش، شادی و نشاط برای بانوان نیز مورد تاکید است، به فضایی برای تفریح و نشاط کودکان در شهر نیز نیاز است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: طراحی و ایجاد الگوی زیست رضوی بر مبنای سه گانه خادم، زائر و مجاور و طراحی ایجاد الگوی شهر تراز انقلاب اسلامی هم از دیگر اقدامات ویژه مدیریت شهری می‌باشد که یک الگوی مترقی در سبک زندگی رضوی است.
شهردار مشهد ادامه داد: هوشمند سازی فعالیت‌ها ثمرات بسیار از جمله شفافیت در کار دارد و در کنار آن بوروکراسی را کاهش خواهد داد، برهمین اساس شهرداری منطقه ۱۱ مشهد باید تا پایان سال هوشمند شود و سایر مناطق نیز به سرعت درسال آینده هوشمند گردند.
وی در خصوص بودجه سال آینده شهرداری نیز گفت: بودجه ۱۴۰۱ که اولین بودجه در این دوره خواهد بود، نشان دهنده سیاستها و آینه تمام نمای مدل فکری مدیریت شهری دوره ششم است.
ارجائی افزود: ۳۰ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری به حاشیه شهر اختصاص داده می‌شود که این اقدام بی نظیر است.
شهرداری مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است و یک سوم جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.