کتاب «اطلس آستان»؛ راهنمای جغرافیایی آستان قدس رضوی یکی از تازه‌ترین محصولات رسانه‌ای این آستان مقدس است که اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اطلس جغرافیایی آستان قدس؛ جامع‌ترین کتاب معرفی خدمات و فعالیت‌های خادمان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی که هفته گذشته با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور برگزار شد، هشت محصول رسانه‌ای این آستان رونمایی شد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها، کتاب «اطلس آستان»؛ راهنمای جغرافیایی آستان قدس رضوی است.
این محصول رسانه‌ای که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی طراحی و ارائه شده است، حاوی اطلاعات جامعی است که می‌تواند راهنمایی مناسبی برای عموم زائران، مجاوران، متخصصان، کارشناسان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

حح

معرفی مراکز و نهادهای آستان قدس در سطح کشور
بخشی از اطلاعات این اطلس شامل معرفی مراکز، نهادها، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آستان قدس رضوی است که در حرم مطهر رضوی، شهر مشهد مقدس، سطح استان خراسان رضوی و یا در نقاط مختلف کشور فعال هستند. اطلاعات این مراکز، در چهار فصل جداگانه و به شکل منطقه‌ای تفکیک شده و شمایی کلی از وضعیت موجود را به مخاطب ارائه می‌کند.

حح

همه آنچه باید درباره حرم بدانیم
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و کاربردی این اطلس، بخش مربوط به معرفی حرم مطهر رضوی است. در این بخش از اطلس، جانمایی و اطلاعات مربوط به تمامی رواق‌ها و صحن‌ها، ورودی‌های حرم مطهر، دفاتر نذورات، گمشدگان، موزه‌ها، مهمانسراها، مؤسسات آستان قدس، مقبره شخصیت‌های مدفون در حرم، کتابخانه‌ها، وضوخانه‌ها، کفشداری‌ها، فوریت‌های پزشکی، اماکن فرهنگی، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... ارائه شده است.

حح

مراکز و خدمات آستان در سطح شهر مشهد
در بخش شهر مشهد نیز سازمان مرکزی، مؤسسات آستان قدس در مشهد و حومه، زائرسرا، زائرشهر، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مؤسسات فرهنگی و اقتصادی، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس، فروشگاه‌های فرهنگی، باغات، ایستگاه‌های یگان حفاظت، کیوسک‌های نان رضوی، ایستگاه‌های قطار شهری منتهی به حرم مطهر معرفی و جانمایی شده است.

حح

آشنایی با خدمات ارائه شده در شهرستان‌های خراسان رضوی
در بخش خراسان رضوی این کتاب فعالیت‌های آستان قدس رضوی در شهرستان‌های این استان معرفی شده است. خدماتی از جمله سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرستان سرخس برای رونق این منطقه، مجتمع‌ها و نمازخانه‌های میان‌راهی احداث شده در مناطق محروم استان برای پذیرایی از زائران در مسیر مشهد مقدس، واحدهای آموزشی مهدالرضا(ع)، ادارات املاک و اراضی فعال در شهرستان‌ها برای صیانت از موقوفات، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های کتاب و همچنین شرکت‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات در این بخش جانمایی و معرفی شده است.

جانمایی و معرفی خدمات و فعالیت‌های آستان قدس در سراسر کشور
در بخش ایران این اطلس نیز فعالیت‌های آستان قدس رضوی در استان‌هایی که حضور دارد، معرفی شده است و اطلاعات مربوط به دبیرخانه‌های کانون خدمت رضوی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مجتمع‌های فرهنگی، نمازخانه‌ها، کتابخانه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات اقتصادی و همچنین پروژه‌های بزرگ عمرانی نظیر سدها، بزرگراه‌ها، راه‌آهن که توسط این مجموعه اجرایی شده یا در حال انجام است، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
گفتنی است این اثر نفیس و کاربردی به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ۱۵۴ صفحه تدوین و منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.