سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: گزارش نهایی سیاهه انتشار آلاینده های هوای مشهد که توسط معاونت خدمات شهری شهرداری و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده، ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی سازمان اتوبوسرانی جمعا ۳/۱ درصد از آلاینده های هوای شهر مشهد را تولید می کنند .

سهم ۳/۱ درصدی اتوبوس و مینی بوس  از آلاینده های هوای مشهد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ علی شهسوار گفت: گزارش نهایی سیاهه انتشار آلاینده های هوای مشهد که توسط معاونت خدمات شهری شهرداری و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده، ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی سازمان اتوبوسرانی جمعا ۳/۱ درصد از آلاینده های هوای شهر مشهد را تولید می کنند که این سازمان خود را متعهد به کاهش همین سهم ناچیز می داند، به همین منظور به مناسبت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، طرح کاهش آلایندگی ناوگان اتوبوسرانی از روز جاری آغاز شده و ظرف ۳۰ روز آینده به اتمام می رسد.

وی گفت: این طرح برای تمامی ناوگان در قالب آخرین تکنولوژی پایش وضعیت شامل، تستsoot و سنجش تیرگی و دوده خروجی اگزوز، برای شناسایی نواقص فنی ناوگان انجام می شود.

شهسوار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات برنامه ریزی شده برای کاهش آلایندگی اتوبوس های ناوگان، آزمایش استفاده از سیستم کاتالیز سوخت می باشد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: در ادامه نیز برای کاهش آلایندگی ناوگان، نواقصی که با انجام سه مرحله قبل شناسایی شده اند برطرف خواهند شد.

وی در پایان گفت: اجرای این طرح به گونه ای برنامه ریزی شده است که طی یک ماه آینده و همزمان با ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک، تمامی نواقص شناسایی شده رفع و شاهد کاهش آلایندگی ناوگان اتوبوسرانی باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.