فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: تولید علم و ایجاد قدرت علمی پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی و پیش‌روندگی و پیش‌برندگی سپاه و پاسداری است.

سرلشکر سلامی: ایجاد قدرت علمی اساس پیشرفت انقلاب و سپاه است

به گزارش قدس انلاین، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سپاه با پیام سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از پژوهشگران برتر و فرماندهان و مسئولین در مجتمع فرهنگی الغدیر ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم که به همت معاونت دانش و پژوهش ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد و پژوهشگران برتر نیروها و سپاه‌های استانی نیز از طریق ارتباط زنده تصویری (وبینار) نیز حضور داشتند، پیام سرلشکر سلامی به شرح زیر قرائت شد:

بسم الله الرحمن رحیم

«هدف پژوهش دو چیز است؛ یکی رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری، دوم حل مسائل کنونی و آینده کشور»
(فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای ۱۳۹۷/۳/۳۰)

جهادگران حوزه علم، دانش و فناوری

سلام علیکم؛

تولید علم و ایجاد قدرت علمی پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی و پیش‌روندگی و پیش‌برندگی سپاه و پاسداری است. گام دوم انقلاب اسلامی و پیشرفت صد برابری سپاه متکی به ابتکار، نوآوری، مرزشکنی، بن‌بست‌شکنی و کار متراکم و انبوه علمی دانشوران مؤمن، متعهد، انقلابی، ولایتمدار و معتقد به هدایت الهی است.

حال که جوانان پاسدار و بسیجی در جهاد علمی تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا در راه ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) مصمم و هم‌پیمان شده‌اند تا با برداشتن گام‌هایی استوار در آینده تکلیف الهی خود را به سرانجام برسانند، ضمن تبریک هفته پژوهش سال ۱۴۰۰ به کلیه پژوهشگران، اندیشه ورزان و اصحاب خرد و علم لازم می‌دانم مواردی را متذکر شوم:

۱- رشد علمی انقلاب اسلامی و سپاه پیامد قابل انتظاری است که با تولید دانش بدیع، خلاقانه، بن‌بست‌شکن و به‌موقع مبتنی بر مبانی دینی و ولایی و بهره‌گیری از تجربیات چهل ساله در برنامه پنج ساله هفتم محقق می‌گردد؛

۲- مسئله‌یابی، نیازسنجی و نظام مسائل حال و آینده انقلاب و کشور و ریل‌گذاری برای دستیابی به مرجعیت علمی در جهت دهی پژوهش‌ها و تحقیقات نقش تعیین کننده و اساسی دارد؛

۳- نظریه‌پردازی و برگزاری کرسی‌های نقد و مناظره بین خبرگان و نخبگان تخصصی در ابعاد مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و کشف فرمول‌های جدید از اسرار خلقت جهش‌های قابل توجهی در قدرت علمی دارد؛

۴- ارائه راهکارهای دقیق، صحیح و کاربردی برای حل مسائل مردم، کشور و انقلاب اسلامی از تکالیف و ماموریت‌های شبکه علمی سپاه می‌باشد.

۵. رصد دانشی و اشراف بر دستاوردهای مراکز علمی جهان و برقراری تعاملات و تبادلات علمی با اندیشمندان و دانشمندان جهان اسلام و تشکیل جبهه علمی انقلاب اسلامی از ضروریات تمدن اسلامی است؛

۶- تحکیم زیرساخت‌های دانش‌بنیانی با هدف ارتقاء اثربخشی و کارآمدی نظام علمی و دانشی سپاه در انجام ماموریت‌ها و تحقق رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی از الزامات جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب می‌باشد.

از خداوند باری تعالی برای همه خواهران و برادران پاسدار و بسیجی و سنگرنشینان جبهه علم و دانش و فناوری توفیق روزافزون در پاسداری از انقلاب اسلامی تحت توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله) و زعامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.