شرکت هواپیمایی ملی پاکستان PIA برنامه ریزی کرده از ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی پروازهای منظم خودرا از «اسلام آباد» و «کراچی» به «تاشکند» برقرار کند.

راه‌اندازی پروازهای پاکستان به ازبکستان از ماه ژانویه

به گزارش قدس آنلاین، شرکت هواپیمایی ملی پاکستان PIA  برنامه ریزی کرده از ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی پروازهای منظم خودرا از «اسلام آباد» و «کراچی» به «تاشکند» برقرار کند.

مقامات وزارت حمل و نقل ازبکستان و شرکت هواپیمایی PIA (Pakistan International Airlines) در شهر «تاشکند» دیدار و موضوع انجام این پروازهارا بررسی کردند.

«محمد وقاص» نماینده شرکت هواپیمایی در ازبکستان برنامه ای برقراری پروازهای مسیر «اسلام آباد- تاشکند» و «کراچی- تاشکند» را در میان گذاشت. این شرکت برنامه ریزی می کند پروازها را در این مسیر از ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز کند.

«دانیار جوره یف» رئیس بخش توسعه حمل و نقل هوایی ازبکستان گزارشاتی را در مورد اقدامات در دست انجام برای جذب شرکت های هواپیمایی خارجی به بازار هواپیمایی ازبکستان در اختیار طرف پاکستانی قرار داد.

وی اظهار داشت که فقط در سال جاری میلادی عوارض برای خدمات فرودگاه ها تا ۴۲ درصد و برای پروازها در مسیر گردشگری مذهبی تا ۵۰ درصد کاهش  یافته است. 

طرفین در پایان این دیدار در مورد تداوم کارهای مشترک جهت برقراری پروازهای منظم بین شهرهای بزرگ دو کشور به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و پاکستان در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح بیش از ۱۲۳ میلیون دلار قرار گرفته است.

پاکستان استقلال این کشوررا در تاریخ ۲۲ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.