وزیر دفاع فرانسه گفت، کشورش خواستار بازگشت به جنگ سرد با روسیه نیست و پاریس و مسکو گفت‌وگوهای باز و صمیمانه‌ای دارند.

وزیر دفاع فرانسه: مایل نیستیم به جنگ سرد با روسیه بازگردیم

به گزارش قدس آنلاین، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه گفت، کشورش تمایلی برای بازگشت به دوره جنگ سرد با روسیه ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پارلی مدعی شد، در صورتی که تنش‌ها پیرامون بحران اوکراین افزایش یابد، کشورهای غربی آمادگی تلاش برای انزوای روسیه را دارند اما پاریس خواستار جنگ سردی دیگر نخواهد بود.

او در مصاحبه‌ای گفت، کشورهای غربی همین حالا تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند اما احتمال تشدید آن‌ها نیز وجود دارد برای جلوگیری از شروع از یک جنگ سرد دیگر، طرفین باید «خونسرد بمانند».

پارلی افزود:‌ «در دیدار بین وزرای خارجه و دفاع فرانسه و روسیه که ماه گذشته در پاریس انجام شد، از لفظ "عواقب راهبردی و در مقیاس گسترده" استفاده کردیم».

وزیر دفاع فرانسه افزود: «ما گفت‌وگوهایی باز و صمیمانه با روس‌ها داریم زیرا باید مسائل را به صریح با یکدیگر در میان بگذاریم».

روز گذشته نیز «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفته بود: «اوکراین عضو ناتو نیست بنابراین بسیار غیرمحتمل است که کسی به اوکراین نیرو بفرستد تا روسیه را به چالش بکشد».

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به اینکه آیا اوکراین در صورت وقوع چنین حمله‌ای باید به تنهایی بجنگد گفت: «ما همگی می‌توانیم در ظرفیت‌سازی کمک کنیم اما اوکراین عضو ناتو نیست و به همین دلیل است که بهترین تلاش خود را از جنبه دیپلماتیک به‌کار گرفته ایم تا به پوتین بگوییم این کار را انجام ندهد».

کشورهای غربی از چندی پیش با جوسازی رسانه‌ای ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین طی ماه‌های آتی را مطرح کردند که با استقبال مقامات این کشورها و تهدید مسکو به تحریم‌های سنگین و افزایش حمایت از دولت کی‌یف همراه شد.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد این کشور، ادعای حمله به اوکراین را تکذیب کرده و آن را بهانه‌ای برای تقویت حضور ناتو در مرزهای غربی خود و افزایش فشار اقتصادی  علیه مسکو توصیف کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.