کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران از عصر روز گذشته تاکنون در ۱۲ شهرستان استان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن در چناران با ۲ میلیمتر بوده است.

هوای۱۲ شهرستان خراسان رضوی بارانی شد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی اظهار کرد: طی این مدت بارش باران در شهرستانهای چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، خواف، بردسکن، تایباد و کلات گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بارشهای پراکنده باران در خراسان رضوی تا پایان هفته‌جاری و در ارتفاعات با احتمال ریزش برف ادامه دارد و از روز شنبه سامانه بارشی همراه با افت دما و سرما در استان فعال می‌شود که این سیستم به غیر از جنوب غرب بیشتر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با فعالیت این سیستم میانگین دمای هوا در خراسان رضوی بیشتر از ۱۰ درجه کاهش می یابد و طی این مدت در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

عنایتی با اشاره به روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی از امروز چهارشنبه افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز پنج درجه کاهش دارد و تا روزهای ابتدایی هفته جاری به چهار درجه خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک اضافه کرد: در شهرستان سرخس، افزایش گرد و خاک، میدان دید در این شهرستان را به کمتر از ۱۵۰ متر رساند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

عنایتی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان جغتای با سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.