مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور گفت: سیاست دولت سیزدهم بر این است که مسئولان در هر سطحی که قرار دارند با مردم سخن بگویند و انها را امین خود قرار دهند.

تاکید دولت سیزدهم بر ارتباط مسئولان با مردم /آرشیو نهادریاست جمهوری نمایی از قول ها و عملکردهای دولت های مختلف است

محمد مهدی رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین  در مورد برگرداندن تمام آرشیو  خبرهای دولت های قبلی به پایگاه اطلاع رسانی  نهاد ریاست جمهوری  اظهار کرد: ابتدا باید از کسانی که این آرشیوها را حذف کردند سوال کرد که هدف آنها از این اقدام چه بوده است.
وی افزود: این آرشیو بخشی از تاریخ کشور ، انقلاب اسلامی ایران و روسای جمهور برامده از رای مردم می باشد که فعالیت هاو اظهارات آنها باید جایی ثبت و ضبط می شد و در اختیار مردم قرار می گرفت از این رو دولت سیزدهم تصمیم گرفت هرآنچه در این سایت بوده است را از سال ۱۳۷۸ بدون هیچ گونه دخل و تصرفی برگرداند اگرچه به دلیل تغییر نرم افزارهای برنامه نویسی کار چندان ساده ای هم نبود.
مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور بیان داشت: سیاست آیت الله رئیسی از ابتدا در دوره انتخابات ریاست جمهوری و حتی عملکرد ایشان در مسئولیت های قبلی که داشتند به صورت فراجناحی و دوری از دعواهای سیاسی بوده است و به همه جریانات سیاسی  و طیف های انقلاب اسلامی نگاه عام داشته اند از این رو در جریان رسانه ای نیز براین موضوع تاکید ویژه ای داشته اند که باعث شد یک وفاق فراگیر و جامعی در این زمینه شکل بگیرد و شعار رئیس جمهور برای همه از مرحله شعار عبور کند و در حوزه های مختلف تسری و عملیاتی شود.
رحیمی افزود: از طرفی این آرشیو، نمایی از حرف ها و عمل های رئیس جمهور های قبلی نیز است که در روزهای اول آغاز دولت چه سخنان و قول هایی به مردم داده اند و در ادامه چه عملکردی داشته اند و به نوعی سند مکتوب خوبی برای مردم و بویژه پژوهشگران برای بررسی کارنامه های دولت های مختلف ، فراز و فرودها و ارزیابی فعالیت های انها است .
وی در مورد استراتژی رسانه ای دولت سیزدهم نیز گفت: رئیس جمهور بارها در جلسات دولت تاکید ویژه ای بر صحبت مسئولان با مردم داشتند و اعلام کرده اند که مسئولان در هر سطحی در مورد هر موضوعی با مردم حرف بزنید و انها را امین خود قرار دهید و انجام سه گفتگوی تلویزیونی از سوی آقای رئیسی طی چهار ماهی که از فعالیت دولت ایشان می گذرد به نوعی تایید کننده این موضوع از سوی شخص اول دولت نیز می باشد و در سفرهای استانی نیز در بین اقشارمختلف قرار گرفته و پای صحبت های آنها می نشینند.
رحیمی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به ظرفیت رسانه برای اقناع سازی مردم تاکید خاصی دارند، بیان داشت: آیت الله رئیسی بر این باور هستند که اگر قرار است یک تصمیم مهم   ، سیاست کلان و جراحی بزرگ در حوزه ای رخ دهد   مردم نه تنها غافلگیر نشوند بلکه از قبل در جریان جزئیات و نحوه اجرای ان قرار بگیرند به طوری که بارها تاکید داشته اند که ما در حوزه اقتصادی هیچ موقع مردم را غافلگیر و شوک زده  نخواهیم کرد.
وی افزود: همچنین معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته طی بخش نامه ای خطاب به وزیران و معاونان رئیس جمهور اعلام کردند که روابط عمومی ها به عنوان متولی ارتباط  بین مردم و دستگاه ها مورد توجه جدی قرار بگیرند  و در برخی دستگاه ها که جایگاه آنها تنزل پیدا کرده است ارتقا پیدا کنند .
رحیمی تصریح کرد: از این رو برخلاف برخی دولت های قبلی که شعار گفتگو با مردم و ملل مختلف را داشتند اما نمونه هایی برخلاف این شعار ها  از جمله همین حذف ارشیو سخنان دولت ها از آنها دیده شد در این دولت تمرکزی خاصی بر ارتباط با مردم  و تعامل با انها وجود دارد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.