کتاب «ابزورد» اثر جدید سید جواد اشکذری با طراحی جلد احسان رضایی توسط انتشارات «آزاد سرو» منتشر شد.

«ابزورد» اثر جدید سید جواد اشکذری منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اشکذری با بیان اینکه «ابزورد» یک منظومه بلند می‌باشد، گفت: «ابزورد» شامل ۲۶ شعر سپید می‌باشد که در چهار پرده، داستانِ دو بازیگر تئاتر از «عشق» تا «مرگ» را ترسیم می‌کند.
وی افزود: آثار بسیاری از من در دو دهه اخیر منتشر شده اما «ابزورد» متفاوت‌ترین آن‌هاست. این اثر محصول شاعران بزرگی در مشهد بود که تلاش کردند به چاپ برسد.
این نویسنده و هنرمند مطرح تئاتر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ حضور مستمری در شب شعرهای دانشجویی و حرفه‌ای داشتم اما هیچ‌گاه به این باور نرسیده بودم که در این حوزه قلم بزنم و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ چاپ آثارم بیشتر به سمت حوزه‌های «تئاتر» و «رسانه» رفت.
اشکذری با اشاره به نقطه تلاقی «شعر» و «تئاتر» در «ابزورد»، گفت: منظومه بلند «ابزود» نقطه مشترک شعر که در من نهادینه شده بود و تئاتر که در آن سال‌ها زندگی می‌کردم، به شمار می‌آید که این نقطه تلاقی در اسفند ۹۹ ایجاد شد.
او در پایان خاطرنشان کرد: این اشعار سپید در فضایی مسخ‌گونه در یک ماه برایم متولد شد و قرار نبود  در یک منظومه به سوی واقعیت برود و فقط تخیلی از دو وادی گذشته و حال من بود در یک فضایی ابزوردی.
از این پژوهشگر و نویسنده مطرح مشهدی تاکنون کتاب‌هایی چون «تمام استاد»، «فواره و عبور»، «وسط پاییز»، «سایه همایون»، «بر بسیط بارش مهتاب»، «آقای صدای خاطره‌انگیز» و «تئاتر + ۱۰»، منتشر شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.