دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور گفت: همواره در تمام کالاها، قیمت و کیفیت رابطه مستقیم دارند.

افزایش قیمت خودرو، در کیفیت تاثیر گذاز است؟

به گزارش قدس آنلاین، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور گفت: افزایش قیمتی که اخیرا روی محصولات ایران خودرو و سایپا اعمال شد هیچ ارتباطی به قیمت خودرو در بازار ندارد.

این مقام مسئول گفت: پیش بینی ها بر این اساس است که افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه منجر به افزایش عرضه به بازار و پیش گرفتن سمت عرضه نسبت به تقاضا می شود. همین عامل منجر کاهش حباب قیمتی در بازار آزاد شود البته اگر افزایش قیمت درست انجام شود.

او بیان کرد: در تمام کالاها، قیمت و کیفیت رابطه مستقیم دارند، فرض کنید قطعه‌ای که برای پراید یا پژو ۴۰۵ تولید می‌شود با قطعه‌ای که برای مرسدس بنز یا بی ام و تولید می‌شود، از نظر کیفیتی فرق زیادی دارد و استانداردهای تعریف شده توسط خودروساز برای قطعه ساز فرق دارد.

محبی نژاد گفت: خودروساز مشخصات فنی مورد نظر را برای قطعه ساز تعریف و قطعه ساز آن را تولید می کند. در کل دنیا  ممکن است قطعه ساز برای ده ها خودرو، قطعه مشابه تولید کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور  تشریح کرد: این افزایش قیمت اگر منجر به، بروز شدن مشخصات فنی از سوی خودروساز شود، می تواند تاثیر مستقیم  روی کیفیت قطعات خودرو داشته باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.