کارشناسان جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو با نمایندگان گروه ۱+۴ پیرامون ساز وکارهای لغو تحریم راهی هتل کوبورگ شدند.

آغاز جلسات کارشناسی درباره ساز وکارهای لغو تحریم‌ها در وین

به گزارش قدس آنلاین، گفت‌وگوها در این زمینه بر اساس توافقی است که دیروز در نشست کمیسیون مشترک برجام صورت گرفت و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در گفت‌وگوها بر اولویت داشتن موضوع لغو تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه تاکید کردند.

در این جلسات قرار است است درباره چارچوب‌ها شاخص‌ها و ملاک‌های راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ضمانت درخصوص عدم تکرار اقدامات غیرقانونی ایالات متحده بحث و بررسی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکیست که طرف‌های مقابل اساس و مبنای مطالبات ایران را پذیرفته و نقشه راه تحقق آن توسط کارشناسان پیگیری خواهد شد. همچنین موضوعات مربوط به تحریم‌های مالی و بانکی در یکی دو روز آینده در دستور کار کشورهای شرکت کننده در گفت‌وگوهای وین قرار خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین، در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر روز گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی نمودند. در این جلسه همچنین اشاره شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.