سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران طی امروز تا شنبه آینده در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی جدید خبر داد.

آغاز بارش برف و باران در ۱۶ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال است. بر این اساس در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان،‌ ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

فردا علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی مناطق غرب کشور بارش‌های ادامه دارد.

روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد است و در استان‌های لرستان، اصفهان، شمال استان‌های فارس و اصفهان بارش پراکنده روی می دهد و بعدازظهر سامانه به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

شنبه هفته آینده در برخی مناطق بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید از جنوب غرب وارد کشور شده و بارندگی‌ها در نیمه جنوبی آغاز می‌شود.

فردا و روز جمعه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.