رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که امدادرسانی به استان های سیل زده ادامه دارد، از پرواز بالگردهای هلال احمر در راستای امدادرسانی به مناطق صعب العبور خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر در مناطق صعب العبور توسط ناوگان هوایی

به گزارش قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب کشور گفت: در روزهای گذشته در استان هرمزگان بیشتر دو شهرستان رودان و میناب متأثر از سوانح جوی بودند که بعضی از مناطق این شهرستان‌ها دچار آب‌گرفتگی شدند.

وی افزود: روستای تمبک در شهرستان میناب که ۱۲۰ خانوار را در خود جا داده بود به علت اینکه مجبور به باز کردن سد استقلال شدند، تخلیه شده و خانوارها به روستای حکمی منتقل شدند. بلافاصله هلال احمر نیز اقلام زیستی را در اختیار این خانوارها قرار داد و اسکان اضطراری برای آنها فراهم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امدادرسانی همچنان در مناطق جنوبی کشور ادامه دارد و در شهرستان رودبار جنوب، قلعه گنج و شهداد نیز تخلیه آب از منازل آغاز شده است. برخی روستاها در محاصره آب بودند که بوسیله ناوگان هوایی هلال احمر به آنها امدادرسانی شده است. در ساعاتی از شب نیز که امدادرسانی ممکن نبود، بوسیله خودروهای امدادی از طریق زمینی به آنها یاری رسانی شد.

کولیوند ادامه داد: تا ساعت ۲۳ شب گذشته ارتباط تلفنی در برخی مناطق قطع بود که خوشبختانه ارتباطات نیز برقرار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص سیلاب در استان فارس گفت: شهرستان‌های لامرد، مهر، لارستان و بی رم دچار آب‌گرفتگی شدند که در سالن ورزشی و مسجد شهرستان بی رم اردوگاه اضطراری برپا شد تا شهروندان در این محل‌ها ساکن شوند. روستاهایی که در مناطق صعب‌العبور قرار داشتند نیز از طریق ناوگان هوایی به آنها امدادرسانی شد.

کولیوند تصریح کرد: در شهرستان‌های چابهار و کنارک به خصوص در بخش‌های دشت یاری، اورکی و پسابندر راه‌های ارتباطی قطع شده است اما بواسطه حضور نیروهای امدادی خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و اقلام زیستی نیز در اختیار مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. در این زمینه به مدیران استانی اختیارات لازم داده شده تا نسبت به خرید اقلام مورد نیاز شهروندان، اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.