شهردار مشهد گفت: در روزهای آتی میدان شهدا آماده بهره‌برداری از بزرگترین حسینیه مسقف با مساحت ۳۸ هزار متر مربع خواهد شد.

ایجاد یک حسینیه در میدان شهدای مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی در حاشیه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا، اظهار کرد: میدان شهدای مشهد مقدس یاد آور هویت تاریخی و رشادت‌های فوق‌العاده زیاد مردم با بصیرت مشهد در دوران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی و به منظور پیروزی انقلاب مردم مشهد تعدادی زیادی شهید را در این میدان تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

شهردار مشهد بیان کرد: آنچه امروز بعد از ۴۳ سال رخ می‌دهد، بازگشت «میدان شهدا» به «شهدا» است. این میدان در ابتدای انقلاب کانون مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی بوده و امروزه با دفن این سه شهید، به هویت خود بازمی‌گردد.

ارجائی خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای آتی میدان شهدا آماده بهره‌برداری از بزرگترین حسینیه مسقف با مساحت ۳۸ هزار متر مربع خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بالاخص شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در روز شهادت حضرت زهرا مراسم خاکسپاری شهدا انجام می‌شود.

وی افزود: نام یکی از بزرگترین میدان‌های شهر مشهد، میدان شهدا است اما هیچ المانی از شهدا در این میدان دیده نمی‌شود، به همین دلیل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری استانداری خراسان رضوی تصمیم گرفتند پیکر مطهر چند شهید در این مکان دفن شود. ما نیز به عنوان مدیریت شهری وظیفه داشتیم به این امر کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان از خداوند متعال خواست تا همه شهدا را با اولیا الله و ما را با شهدا محشور کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهردار مظهد نیز در این مراسم  اظهار کرد: امروز موفق به تدفین سه شهید گمنام با کمک همه دوستان در بخش‌های مختلف در میدان شهدا شدیم.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه زمینه‌سازی برای هویت پیدا کردن میدان شهدا است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: باتوجه به اینکه در موقعیتی که امروز شهدا تدفین شدند، در آینده فضای بهره‌برداری فضای زیرین میدان شهدا است، فضای فرهنگی مطلوبی پیشاپیش فراهم شده و در سطح میدان شهدا نیز فضاسازی مطلوب انجام می‌شود.

باغگلی خاطرنشان کرد: از این پس میدان شهدا به معنای واقعی کلمه میدان شهدایی است که حضور دارند در گذشته میدان شهدایی بود که در مقطعی در این مکان به شهادت رسیدند، اما امروز میزبان سه تن از شهدا به صورت دائم است و از این پس برنامه‌های فرهنگی مشهد و میدان شهدا بر مدار این موقعیت تنظیم شده برنامه‌ریزی و پیگیری خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.