سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت ۳۵ نگارخانه دولتی و غیر دولتی در سطح استان خبر داد.

فعالیت ۳۵ نگارخانه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل در حاشیه نشست مشترک مدیران نگارخانه‌ها و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ نگارخانه دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند. با این حال فراوانی این نگارخانه‌ها بیشتر در شهر مشهد است.

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت نگارخانه‌ها همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل فرهنگی و هنری، افزود: نگارخانه‌ها در سطح سه مشاغل از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تعریف شده بودند و همین امر تعطیلی این مراکز را طولانی‌تر کرد. بنا به همین تعطیلی طولانی ضرورت داشت تا در جلسه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی مجدد آیین‌نامه شورای نگارخانه‌ها که ضوابط و مقررات ابلاغی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآوری شود.

روشندل تصریح کرد: این آیین نامه در سال ۱۳۸۰ ابلاغ شده است و فعالیت نگارخانه‌ها بر اساس همین آیین‌نامه است، البته آیین‌نامه جدیدی با اضافه‌شدن هنرهای جدید از جمله ویدئو آرت و پرفورمنس نیز در حال تدوین است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

 وی با بیان اینکه مدیران نگارخانه‌ها در این جلسه مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند، گفت: یکی از این پیشنهادات ایجاد یک تشکل صنفی برای ایجاد همگرایی، مودت و پیگیری حل مشکلات صنفی بود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های جنبی نگارخانه‌ها، افزود: فعالیت‌های جنبی که برای رونق و توجه به وجه اقتصادی  نگارخانه‌ها برگزار می‌شود نیز در این جلسه بررسی شد و در مورد این فعالیت‌ها تاکید شد که برقرای تعادل و توازن بین‌ بخش اقتصاد با بخش فرهنگ در فعالیت نگارخانه مد نظر قرار گیرد و از آنجایی که نگارخانه یک مرکز فرهنگی و هنری است، نباید هنر و محتوای ارزش آن فدای بخش اقتصادی آن رویداد یا فعالیت نمایشگاهی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.