مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ورود ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یورو پنج تا پایال سال به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

۸۳ اتوبوس جدید تا پایان سال وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر نیشابوری اظهار کرد: در مجموع ۲ قرارداد خرید ۲۵ و ۵۸ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی منعقد شده است.

وی افزود: از قرارداد ۲۵ دستگاهی تا کنون ۱۶ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شده و ۹ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال تحویل گرفته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین از قرارداد ۵۳ دستگاه نیز ۱۳ اتوبوس تحویل داده شده، ۲۳ دستگاه تا پایان دی‌ ماه تحویل و ۲۲ دستگاه دیگر نیز تا پایان اسفند از سوی خودروساز به شهرداری تحویل داده شده و وارد ناوگان می‌شود.

نیشابوری با بیان اینکه به طور میانگین خرید هر دستگاه اتوبوس چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که قیمت امروز اتوبوس‌ها به صورت میانگین در بازار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 وی تصریح کرد: تمام این اتوبوس‌ها بنا بر تاکیدات شهردار مشهد کف کوتاه و برای استفاده معلولان دارای رمپ ویژه عبور ویلچر است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: ۸۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده در راستای کاهش آلودگی هوا دارای استاندار یورو پنج که بالاترین استاندارد در کشور است، بوده و میزان آلایندگی آن بسیار پایین است.

نیشابوری در خصوص وضعیت به کارگیری اتوبوس برقی تولید داخل که چندی پیش در مشهد رونمایی شد نیز گفت: اتوبوس برقی که با مشارکت شهرداری مشهد و تولید کننده داخلی ساخته و رونمایی شد، در حال طی دوره تست و پلاک‌گذاری است و اگر موفق به پلاک‌گذاری شود، در فاز اول قرارداد خرید ۱۰ دستگاه و در فاز دوم قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی داخلی برای خط یک BRT منعقد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.