وزیر نفت گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به‌جز مبلغ ۱۰۶۰ میلیارد تومان سهم هرمزگان طبق صلاحدید فرمانداری به‌صورت اختصاصی و به‌منظور رفع مشکلات قشم به این شهرستان اختصاص یافت.

وزیر نفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به قشم اختصاص یافت/ جلوگیری از خام‌فروشی نفت، راهی برای دورزدن تحریم

به گزارش قدس آنلاین جواد اوجی وزیر نفت عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قشم بیان کرد: در کل استان بالغ بر ۱۰۶۰ میلیارد تومان پروژه درمانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و ... تعریف شده است و در اختیار استاندار و دوایر دولتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حدود چهار درصد از اعتبارات توسعه میدان‌های نفتی به عنوان مسئولیت اجتماعی به همان منطقه اختصاص خواهد یافت که به طور مثال در میدان‌های رشادت، سیوند و رسالت تنها این مبلغ ۵۸۰ میلیون دلار بوده است.

وزیر نفت اظهار داشت: پل خلیج فارس از آرزوهای دیرین مردم قشم است و از آخرین بازدید ما در ۱۱ سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده است و می طلبد در این زمینه اقدامات عاجلی انجام گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه هرمزگان ۳۹ میدان نفتی و گازی دارد، اضافه داشت: هنوز هم بخش قابل توجهی از این میدان ها توسعه نیافته و ظرفیت افزایش آن ها وجود دارد که در دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

اوجی اعتبار تخصیص یافته برای انتقال گاز را ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از همین تریبون قول می دهم از خط ۷ لوله گاز سراسری، گاز بندرعباس به قشم عملیاتی شود تا علاوه بر تامین نیاز مورد نیاز شهرستان، صنایع نیز توانند از مزیت های ان نعمت استفاده کنند.

وی توسعه میدان های گازی را در دستور کاردولت برشمرد و افزود: هزمرگان قطب پالایشگاهی نفت است و از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی در روز، ۸۵۰ هزار بشکه در این استان تولید است که امیدواریم تا چهار سال آینده این رقم حدود دو برابر افزایش یابد.

اوجی یکی از مشکلات اصلی کشور را خام فروشی دانست و تصریح کرد: باید با توسعه پالایشگاه ها، تولیدات با قیمت وارزش افزوده بالا مثل بنزین سوپر و ال پی جی را افزایش دهیم تا علاوه بر رفع تحریم ها، زمینه فروش ساده تر و ارزآوری بالاتری را عاید کشور کنیم.

وی همچنین رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، واردات خودروی خارجی به مناطق آزاد، رفع تنش آبی در جزیره، احداث بیمارستان و کمک به ایجاد و توسعه مراکز درمانی، احداث و توسعه بزرگراه های درگهان لافت - قشم و ساحل جنوبی و احداث یک باب هنرستان در قشم به منظور هنرآموزی را از دیگر اهداف قشم دانست که برای حل و انتقال به هیات دولت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.