معاون زیارت خراسان رضوی گفت: زائران خارجی با استفاده از ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور باید ساماندهی شوند.

ساماندهی زائران خارجی با استفاده از ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور

به گزارش قدس آنلاین، جلسه بررسی ظرفیت‌های مشترک توسعه همکاری‌های زیارتی و فرهنگی با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور و استاندار خراسان رضوی با موضوع تسهیل زیارت زوار خارجی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد  با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار کرد: موضوع این جلسه بررسی ظرفیت‌های مشترک در همکاری‌های علمی و فرهنگی خراسان رضوی در عرصه بین‌الملل بود که با حضور حجت‌الاسلام‌ ایمانی‌پور، رئیس سازمان سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور، مدیران دستگاه‌های علمی و فرهنگی خراسان رضوی و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

ورود زائران خارجی به مشهد رشد ۴۳۴ درصدی داشته است

۴۷ زائر پیاده خارجی به همراه ۱۰۰۰ زائر پیاده ایرانی در راه مشهد

تأثیرات روان‌شناختی زیارت امام رضا(ع)

وی افزود: ۲ موضوع در این جلسه مورد بحث قرار گرفت. در وهله نخست ظرفیت همکاری‌های علمی و فرهنگی در حوزه زیارت مورد بررسی قرار گرفت. در جهان حدود ۴۰۰ میلیون شیعه داریم که تمام آن‌ها از عاشقان زیارت امام رضا(ع) محسوب می‌شوند که متاسفانه تاکنون برنامه‌ریزی خوبی برای سازمان‌دهی و تسهیل زیارت زائران خارجی و شیعیان سراسر دنیا در عرصه‌های اطلاع‌رسانی و معرفی در مشهد نداشته‌ایم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات تریبون و نهاد رسمی تبلیغات نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور است. اگر آن‌ها در این عرصه وارد شوند، می‌توانیم شاهد تغییر قابل توجهی در این عرصه باشیم. در سایر پشتیبانی‌هایی که موضوع زائر و زیارت در حوزه فرهنگی نیاز دارد، سازمان فرهنگ و ارتباطات در آن زمینه نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

اتصال تعاملات بین‌المللی به ظرفیت‌های فرهنگ، علم و رسانه خراسان رضوی

گنابادی‌نژاد یادآور شد: محور دوم مورد بحث در جلسه روز گذشته اقتصاد، فرهنگ، رسانه، علم و فناوری بود. مشهد سومین قطب چاپ و نشر کشور و دومین قطب دانشگاهی کشور است. ظرفیت‌های خوب رسانه‌ای با رویکرد مردمی و بخش خصوصی در مشهد وجود دارد که تاکنون به تمام این‌ها نگاه اقتصادی نداشته‌ایم. یکی از ظرفیت‌هایی که حوزه فرهنگ، علم، فناوری و رسانه را در عرصه اقتصاد کارآمد و تاثیرگذار می‌کند، این است که بتوانیم بازار بین‌الملل و تعاملات بین‌المللی را به آن‌ها وصل کنیم.

وی بیان کرد: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور در این جلسه بر ظرفیت‌های بزرگ ناشناخته خراسان رضوی تاکید داشت. در این جلسه قرار بر این شد پیش‌نویسی تنظیم شود و بر مبنای آن مبادلات و همکاری‌ها تداوم یابد تا به اولویت‌های اجرایی و عملیاتی نیز برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.