بهجت پور گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در عین حرکت در مسیر ولایت و نظام اسلامی، باید گره‌گشای مسائل زنان و خانواده باشد.

حوزه علمیه خواهران، گره‌گشای مسائل زنان و خانواده باشد/شهید طهرانی مقدم برای قدرتمند شدن ایران تلاش کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور همزمان با روز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور در منزل شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم از اعضای هیئت امنا و حامیان مدرسه علمیه نورالزهرای تهران با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در این دیدار با بیان این که ما سر سفره شهدا هستیم و آرزویمان این است که بتوانیم مسیر این بزرگان و عزیزان را ادامه بدهیم، اظهار داشت: ما در کوچه پس کوچه‌های راهی هستیم که شهدا، هفت شهر عشق آن را گذراندند. شرمنده‌ایم نزد آنها در کوتاهی‌هایی که نسبت به تعقیب اهدافشان داشتیم.

شهید طهرانی مقدم برای قدرتمند شدن ایران تلاش کرد

بهجت پور ادامه داد: زندگی شهید طهرانی مقدم با انقلاب و اسلام و مذهب گره خورده بود و تلاش زیادی کرد تا ایران را به قدرت رسانده و نقش بازدارنده کشور در برابر استکبار را به منصه ظهور برساند.

او با بیان اینکه تلاش شهید طهرانی مقدم از منظر نظامی، کار یک امت بود، تصریح کرد: زحمتی را که باید لشکرها می‌کشیدند و تجربه جنگ‌هایی را که باید بارها به دست می‌آوردیم تا مقاومت مردم را در برابر هجمه‌ها بالا ببریم، این شهید با تمرکز روی مسئله موشکی ایران انجام داد و هزینه‌های زیادی را از روی دوش انقلاب برداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ولایت‌مداری شهید طهرانی مقدم، گفت: کسانی که راه ولایت را در نظر بگیرند حتماً در همه ابعاد تأیید و حمایت می‌شوند و راه را پیدا می‌کنند. همچنانکه در مقابل هم افرادی هستند که وقتی با ولایت فاصله گرفتند، در مسیر، فهم و محاسبات خود دچار تغییر و تزلزل شدند.

بهجت پور با اشاره به فعالیت‌های خواهران طلبه در مدارس علمیه خواهران، ابراز امیدواری کرد: فرزندانی در این حوزه‌ها رشد کنند که معتقد به انقلاب و ولایت بوده و ذره‌ای از این مسیر منحرف نباشند. همچنین با افرادی پیوند پیدا کنند که در همین مسیر باشند، چون این‌ها کشتزارهای انقلاب اسلامی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که حوزه‌های علمیه خواهران با توجه به این که نهادی جوان بوده و امیدهای زیادی به آن بسته شده است، گره‌گشای بسیاری از مسائل زنان و خانواده باشد و قدرت حل مسائل نظام را پیدا کرده و در خط ولایت و نظام اسلامی حرکت کند.

بهجت پور ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در این مسیر و با نگاه و عشقی که شهید طهرانی مقدم نسبت به مقام معظم رهبری، روحانیت، مسجد و دین داشت و از همه سرمایه خود برای گسترش دین و حل مسائل پیش رو استفاده می‌کرد، قدم برداریم و خواهرانی در تراز انقلاب اسلامی و پیرو مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

او با بیان این که شهید طهرانی مقدم با ساخت موشک از انقلاب و نظام و ایران اسلامی دفاع کرد و ما باید با طلبه‌هایمان بتوانیم موشک‌های نقطه‌زنی علیه فساد و تباهی بسازیم و در جهت گسترش دین تلاش کنیم.

لازم به توضیح است در ابتدای این دیدار، همسر شهید حسن طهرانی مقدم که از اساتید و هیئت امنای مدرسه علمیه نورالزهرای تهران است، به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید که شاگرد درس‌آموخته آیت‌الله لواسانی بود، تمام وجود خود را وقف مردم کرده بود و با توجه به فعالیت‌هایی که در زمینه موشک‌سازی داشت، خود را جدای از مسجد، روحانیت و مردم نمی‌دانست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.