سفیر چین امروز با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان، یا سید حمید سجادی در خصوص برنامه های توسعه اییی تهران و پکن در دو حوزه ورزش و جوانان دیدار و گفت وگو کرد .

نشست دو ساعته وزیر ورزش با سفیر چین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در دیدار امروز دوشنبه دکتر سید حمید سجادی با «چنگ‌هوا» سفیر چین، سوابق همکاری های مشترک دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و تعاملات ایران و چین در حوزه های ورزش و جوانان بسیار ارزنده توصیف شد .

در این نشست وزیر ورزش با بیان اینکه ۵۲ فدراسیون ورزشی، یکصد انجمن و ۲۲۵ گونه ورزشی در کشور فعال و در برخی از رشته ها صاحب جایگاه های بین المللی هستیم، بیان کرد: در کشورما ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت‌های ورزشی وجود دارد که می توان با همکاری های مشترک، رشد وتوسعه ورزش را سرعت بخشید.

دکتر سید حمید سجادی با بیان اینکه توفیقات ورزش بخشی از نماد توسعه یک کشور است ، اظهار داشت: کشور چین با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی نشان داده که در مسیر توسعه، گام های مهم و بلندی را برداشته و هم اکنون به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است .

وی در خصوص میزیانی المپیک زمستانی در پکن همزمان با آغاز سال نو در کشور چین بیان کرد: امیدوارم این تقارن برای ملت بزرگ چین با شادی، نشاط و موفقیت و برای تمامی ورزشکاران حاضر در این رویداد با دستاوردهای بزرگ همراه باشد.

وزیر ورزش و جوانان از المپیک به عنوان رویدادی مهم پیش روی ورزش دنیا نام برد و اظهار داشت: برای ایران نیز حضور موفق در این رویداد بسیار مهم است و ورزشکاران ما تمام تلاش خود را می کنند تا از این رویداد با بهترین نتایج به کشور باز گردند.

وی در ادامه این نشست توضیحاتی را در خصوص ابعاد مختلف ورزش ارائه کرد و از ورزش همگانی و آموزشی، قهرمانی و حرفه ای به عنوان چهار ضلع توسعه در این بخش نام برد.

دکتر سید حمید سجادی با بیان اینکه از ورزش می توان به عنوان ابزاری برای تعلیم و تعلم نسل ها بهره گرفت، اظهار داشت: جامعه هدف در این بخش از برنامه های توسعه ایی ورزش، مهدهای کودک، مدارس و مراکز آموزشی هستند که در دنیا و در ایران مورد توجه بسیار است.

وی در ادامه بیان کرد: با اطلاعاتی که از کشور چین دارم، می دانم ورزش در مدارس و مراکز آموزشی این کشور به طور جدی پیگیری و دانش آموزان، فعالیت‌های ورزشی مستمر دارند و امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز، از تجارب یکدیگر بهره مند شویم.

وزیر ورزش وجوانان توضیحاتی را در خصوص برنامه های ایران در حوزه ورزش همگانی ارائه کرد و گفت: هم اکنون طبق آمار ثبت شده بیش از ۲۰ میلیون ایرانی در این حوزه فعال هستند و در نظر داریم با برنامه ریزی این تعداد را به ۵۰ میلیون نفر برسانیم.

وی با مهم خواندن توسعه ورزش همگانی و ترغیب آحاد مردم برای پرداختن به ورزش با هدف ارتقا سطح سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آنها به حوزه قهرمانی یکی دیگر از اهداف ما در توسعه ورزش همگانی است.

سید حمید سجادی در بخش دیگری از سخنانش، ورزش قهرمانی و برنامه های وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران علاقه ی بسیاری به حضور در رویدادهای مهم بین‌المللی کسب افتخار و نواخته شدن سرودی ملی ایران در میادین مهم ورزشی دارند، بنابراین ورزشکاران کشورمان برای رسیدن به مدال‌های خوش رنگ، بسیار تلاش می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران استعدادها و پتانسیل های ورزشی بسیاری دارد، اظهار داشت: ما درجمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داریم تا با چین در حوزه ورزش قهرمانی تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاری های مشترک داشته باشیم.

وزیر ورزش وجوانان با ابراز تمایل در خصوص همکاری با پکن درحوزه ورزش حرفه ای اظهار داشت: ما در تعدادی از رشته های ورزشی از جمله والیبال، بیلیارد، بوکس، بسکتبال و... به سمت حرفه ای شدن حرکت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در بخش تجهیزات ورزشی، توسعه باشگاه ها و اماکن ورزشی همکاری‌های‌مان را بیشتر کنیم.

وی در این نشست ظرفیت های اقلیمی و جغرافیای ایران را برای برگزاری رویدادها و اردوهای مشترک مورد توجه قرار داد و افزود: کوهستان‌ها و پیست‌های اسکی، دریاچه ها و ... شرایطی هستند که می توان برای توسعه ورزش در دو حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای از آنها بهره گرفت.

سجادی با اشاره به اهمیت بازی های المپیک وپارالمپیک و آسیایی و پاراسیایی تصریح کرد: در کشور ما با توجه به اهمیت ورزش و توجه خوب جوانان به این بخش ، ستادی با عنوان ستاد عالی بازی ها، با هدف ارزیابی وضعیت تیم های اعزامی به رویدادهای مهم ورزشی تشکیل شده که هر دوهفته یک بار به ریاست بنده نشست آن برگزار می شود.

وی در ادامه سخنانش توضیحاتی را در خصوص برنامه های این وزارتخانه در حوزه جوانان ارائه کرد وافزود: در این خصوص برنامه هایی مدون شده که انشالله با برنامه های حوزه ورزش توسط حوزه بین‌الملل به شما ارائه می شود.

سفیر چین: ایران کشوری قدرتمند در حوزه ورزش آسیا است

در ادامه این جلسه سفیر چین در ایران ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر برپایی این نشست از ایران یه عنوان کشوری قدرتمند در حوزه ورزش در قاره آسیا نام برد .

چنگ‌هوا در ادامه با اشاره به برگزاری بازی های المپیک زمستانی از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد تا در این رویداد مهم حضور داشته باشد تا در حاشیه آن با مسوولان ورزش و جوانان پکن گفت‌وگوهایی را برای همکاری های مشترک داشته باشند

وی در این نشست با اشاره به موفقیت ایران در برخی از رشته های ورزشی از دکتر سجادی خواست تا زمینه مناسب برای تعامل میان دو کشور در رشته هایی که ایران درآن صاحب عنوان است، را مهیا کند.

سفیر چین در ایران از حمایت مقامات و مردم ایران به خاطر برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن قدردانی و اظهار امیدواری کرد: ورزشکاران ایرانی و هیات همراه در این رویداد مهم حضوری موفق داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش از ورزش به عنوان ابزاری برای اتحاد و دوستی بین ملت ‌ها نام برد و اظهار داشت: بازی های المپیک یکی از رویدادهای مهم ورزشی و نماد صلح میان ملل مختلف است و باور دارم که سیاستمداران نباید ورزش و به ویژه المپیک را سیاسی کرده و از آن به عنوان وسیله ای برای دخالت در امور سایر کشور ها استفاده کنند .

چنگ‌هوا تصریح کرد: همه تلاش مان را برای جلوگیری از پاندمی کروناخواهیم کرد و سعی می کنیم در طول برگزاری بازی های المپیک فضایی ایمن برای ورزشکاران حاضر وهیات همراه مهیا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.