مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش ۶۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر خارجی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد نسبت به ۹ ماه ابتدایی سال گذشته خبر داد.

افزایش ۶۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر خارجی در فرودگاه مشهد

به گزارش قدس انلاین، محمود امانی‌بنی در خصوص میزان جابه‌جایی و پذیرش مسافر در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در ۹ ماه نخست سال جاری اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ در تمام شاخص‌های آماری مرتبط با عملیات پروازی و جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به رشد ۶۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر خارجی در فرودگاه بین‌المللی مشهد نسبت سال ۹۹ بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۱۰ هزار و ۱۵۲ مسافر خارجی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد اعزام و پذیرش شده‌اند؛ در حالیکه طی ۹ ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۵۳ هزار و ۸۶۴ مسافر خارجی اعزام و پذیرش شده بودند.

وی افزود: در ۹ ماه نخست سال جاری در بخش پروازی ۳۴ هزار و ۸۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۷۴ درصدی مواجه بوده است. در ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۵۸ نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام شده بود.

امانی‌بنی در خصوص میزان رشد پروازها از ابتدا فرودین تا پایان آذر ماه سال جاری عنوان کرد: نشست و برخاست پروازها در فروردین ماه امسال ۲۹۳ درصد، در اردیبهشت ماه ۱۳۱ درصد، در خرداد ماه ۵۴ درصد، در تیر ماه ۱۱۵ درصد، در مرداد ماه ۵۷ درصد، در شهریور ماه ۱۲ درصد، در مهر ماه ۳۹ درصد، در آبان ماه ۶۴ درصد و در آذر ماه ۹۶ درصد نسبت به وضعیت مشابه سال ۹۹ رشد داشته است.

افزایش ۶۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه مشهد

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به رشد ۶۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه مشهد نسبت به سال ۹۹ خاطرنشان کرد: در ۹ ماه ابتدای سال سه میلیون و ۶۸۳ هزار و ۷۷۲ مسافر در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد اعزام و پذیرش شده‌اند؛ در حالی که طی ۹ ماه نخست سال گذشته ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۳۹ نفر اعزام و پذیرش شده بودند.

وی در خصوص میزان رشد پذیرش و اعزام مسافر از ابتدای فرودین تا پایان آذر ماه سال جاری تصریح کرد: پذیرش و اعزام مسافر در فروردین ماه ۲۴۴ درصد، در اردیبهشت ماه ۸۰ درصد، در خرداد ماه ۳۵ درصد، در تیر ماه ۸۰ درصد، در مرداد ماه ۱۹ درصد، در مهر ماه ۲۸ درصد، در آبان ماه ۱۵۶ درصد و در آذر ماه ۲۱۵ درصد رشد داشته است. البته این آمار در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۴ درصد کاهش داشته است.  

افزایش ۵۰ درصدی ورود مسافر داخلی به مشهد در ۹ ماه ابتدایی سال جاری

امانی‌بنی در مورد میزان رشد اعزام و پذیرش مسافر داخلی در ۹ ماه نخست سال جاری اضافه کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری سه میلیون ۲۷۳ هزار و ۶۲۰ مسافر در فرودگاه مشهد اعزام و پذیرش شده‌اند که این رقم نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۹، ۵۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. در ۹ ماه نخست سال گذشته ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۷۵ مسافر در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد اعزام و پذیرش شده بودند.

وی گفت: افزایش قابل توجه آمار ورود مسافران خارجی به مشهد در سال جاری به این دلیل است که در سال ۹۹ ورود مسافر و گردشگر خارجی به دلیل محدودیت‌های کرونایی ممنوع بود و ورود مسافران خارجی به مشهد به شدت کاهش یافته بود.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی یادآور شد: فرودگاه بین‌المللی مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد ایران پیش از شیوع کرونا، محل اعزام و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون مسافر و نشست و برخاست بالغ بر ۷۵ هزار پرواز بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.