مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با توجه برودت هوا، در روزهای اخیر مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری وصنایع کوچک به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که رکورد مصرف گاز در این بخش با ثبت عدد ۶۶۲ میلیون متر مکعب در روز شکسته شد.

رکوردشکنی مصرف گاز خانگی با ثبت‌ عدد ۶۶۲ میلیون مترمکعب در روز/ ضرورت رعایت «دمای رفاه»

به گزارش قدس آنلاین، سیدجلال نورموسوی‌ با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه برودت هوا، در روزهای اخیر مصرف گاز در بخش خانگی/تجاری/صنایع کوچک به شدت افزایش یافته است به گونه‌ای که رکورد مصرف گاز در این بخش با ثبت عدد ۶۶۲ میلیون متر مکعب در روز شکسته شد.

وی افزود: البته در دو روز گذشته به دلیل تعطیلی ادارات، سازمان‌ها و واحدهای صنعتی کوچک مصرف گاز تا حدی کاهش پیدا کرد ولی پیش‌بینی ما این است که در روز جاری مصرف گاز در بخش خانگی مجددا افزایش یافته و رکورد جدیدی در این حوزه ثبت شود که البته این رکوردشکنی قطعا پدیده مثبتی نیست.

نورموسوی گفت: هر چند بارش در کشور وجود ندارد اما یخبندان‌های ناشی از آن تا آخر هفته وجود خواهد داشت و به نظر می‌رسد مصرف گاز در بخش خانگی تا ۳-۴ روز آینده در پیک باقی بماند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار داشت: در حال حاضر با برودت هوا مصرف گاز بخش خانگی و تجاری حدود ۸۰ درصد از کل تولید گاز کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت ملی گاز از طریق نقشه انحراف از سرانه مجاز مصرف وضعیت مصرف گاز در بخش خانگی هر استان را به اطلاع مردم می‌رساند.

وی گفت: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری موجب محدودیت در گازرسانی به سایر بخش‌ها می‌شود البته شرکت ملی گاز تمامی تعهدات خود در قبال نیروگاه‌ها را انجام داده است و به طور میانگین طبق تعهد انجام شده روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب به این واحدها گازرسانی می‌شود. مابقی سوخت این واحدها و سایر صنایع عمده نیز با سوخت جایگزین تامین می‌شود.

نورموسوی گفت: واحدهای استانی شرکت ملی گاز به صورت مستمر در حال بازرسی از ادارات دولتی جهت کنترل مصرف گاز در این واحدها هستند. به طور میانگین روزانه مصرف ۴ هزار اداره دولتی مورد بازرسی قرار می‌گیرد و در صورتی که الگوی مصرف توسط ادارات رعایت نشود گاز آنها قطع خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.