بسیاری از هواداران پرسپولیس بر این باور بودند که با انتخاب هیئت مدیره جدید و مدیرعامل مشکلات مالی و مدیریتی موجود در این باشگاه برطرف خواهد شد اما انگار معادلات این باشگاه پس از انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره جدید پیچیده تر شده است و حالا این باشگاه در آستانه بحرانی بزرگ قرار دارد.

خوشه‌های خشم

مسئولان وزارت ورزش و جوانان در پروسه انتخاب مدیران جدید، تلاش کردند مجموعه ای را به عنوان هسته اصلی مدیریت این باشگاه انتخاب کنند که پتانسیل مالی کافی داشته باشد تا بتواند با کمک گرفتن از این ظرفیت مشکلات فراوان پیش روی این باشگاه را برطرف کند.

اما به نظر می رسد باوجود این وسواس بیش از اندازه بازهم تیم مدیریتی جدید سرخپوشان از پس مشکلات عدیده مالی این باشگاه برنیامده و مطمئناً تداوم این شرایط کار را سخت‌تر خواهد کرد.

ناکامی درویش در جلب رضایت بازیکنان و کادر فنی به قدری جنجال‌ساز شده که بازیکنان این تیم به صورت نامحسوس برای مجموعه مدیریتی باشگاه پیغام فرستادند که چنانچه تا ظهر امروز پیامک واریزی برای آن‌ها نیاید قطعاً اعتصاب خواهند کرد.

البته رد پای برخی مدیران قبلی در این تهدید آشکار به وضوح دیده می‌شود، اما فعلاً هیچ گونه واکنش رسمی نسبت به این موضوع از سوی مدیران فعلی پرسپولیس و مسئولان وزارت ورزش و جوانان دیده نشده است تا هواداران متوجه شوند ماجرا از چه قرار است.

با وجود این هنوز مشخص نیست رضا درویش در رأس هرم مدیریتی باشگاه چه تدبیری برای حل مشکلات اقتصادی و مالی دارد؟ او که به گفته حبیب کاشانی با وعده تزریق کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی در این باشگاه مسئولیت قبول کرده، حالا در اجرای تعهداتش ناکام مانده است.

مطمئناً اگر درویش نتواند این معضل را به‌درستی مدیریت کند، پیش‌بینی می‌شود خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به سرنوشت بیژن ذوالفقارنسب گرفتار و با هجمه سنگین هواداران پرسپولیس مواجه شود. به ویژه اینکه حالا هواداران معتقدند اگر صدری همچنان در رأس کار باقی می‌ماند توانمندی لازم برای تأمین پول را داشت اما موافقت با استعفای وی از سوی وزیر سبب شد او از واریز پول به حساب بازیکنان خودداری کند.

البته برخی منتقدان تیم مدیریت سابق باشگاه مدعی شدند این حربه تبلیغاتی مجید صدری برای فشار به مجموعه مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان است تا به این روش مسیر خود را برای بازگشت به پرسپولیس فراهم کند، در حالی که صدری نیز در دوران حضورش در باشگاه پرسپولیس در فرایند پرداخت مطالبات بازیکنان ناکام بود.

با تمام این اتفاقات به نظر می رسد اردوی پرسپولیس در آستانه انفجاری مهیب قرار گرفته و بعید نیست این ماجرا منجر به شکل‌گیری تغییر و تحولات جدید در این باشگاه شود. باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل تا پایان هفته شانزدهم فقط ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان و مربیان را پرداخت کرده است. مجید صدری در روزی که قرار بود بخش دیگری از قرارداد اعضای تیم را پرداخت کند، از سمت سرپرستی این باشگاه استعفا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.