تیم ملی فوتبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی مقابل چین‌تایپه شکست خورد.

ایران صفر _ ۵ چین‌تایپه/ دومین شکست زنان فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه، ششم بهمن ماه در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای مقابل چین تایپه به میدان رفت و در نهایت با پنج گل شکست خورد. 

زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، افسانه چترنور، یاسمن فرمانی و زهرا معصومی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بود. 

نیمه اول

تیم ایران در دقیقه چهار این مسابقه اولین گل را دریافت کرد. بازیکن چین‌تایپه در دقیقه ۳۱ مسابقه از فاصله‌ای نزدیک به دروازه توپ را به سمت چپ دروازه زهره کودایی فرستاد و گل دوم تیم خود را زد. سه بازیکن چین‌تایپه در دقیقه ۴۰ به محوطه جریمه ایران وارد شدند، ضربه یکی از آنها را کودایی ناقص دفع کرد و بازیکن دیگر با ریباند گل سوم را به ثمر رساند و نیمه اول با برتری سه بر صفر چین‌تایپه به پایان رسید. 

نیمه دوم

در دقیقه ۶۲ بازی ملیکا متولی با تکل در محوطه جریمه روی بازیکن چین‌تایپه خطا کرد و داور پنالتی گرفت. کایپتان چین‌تایپه پشت توپ قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد. در دقیقه ۷۷ پاس بازیکن چین‌تایپه به پای زهرا سربالی برخورد کرد اما او نتوانست توپ را دفع کند و به اشتباه آن را به داخل محوطه جریمه و جایی که دیگر بازیکن چین تایپه قرار داشت، فرستاد. بازیکن چین تایپه هم از این فرصت استفاده کرد و گل پنجم را زد. در دقیقه ۸۴ بازیکن چین تایپه بعد از عبور از خط دفاعی ایران، زهره کودایی را هم پشت سر گذاشت و در حالی که دروازه ایران خالی بود، فاطمه امینه برازجانی خود را به دروازه رساند و اجازه نداد توپ بازیکن حریف گل شود. 

در حالی که ایران برای اولین بار در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا شرکت می‌کند، چین‌تایپه  برای چهاردهمین بار جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده است. این تیم در اولین حضور خود در سال ۱۹۷۷ قهرمان شد و  این عنوان را در دو دور بعد هم حفظ کرد. این تیم در ادامه دو دوره حضور نداشت و بار دیگر که پا به مسابقات گذاشت در جایگاه دوم قرار گرفت. از دیگر عناوین این تیم در جام ملت‌ها یک مقام دومی، دو مقام سومی و دو مقام چهارمی طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ است. از آن پس چین تایپه در چهار دوره بعد موفق به صعود از دور گروهی نشد و از سال ۲۰۱۰ هم در این مسابقات شرکت نکرد تا اینکه در سبد رقابت‌های ۲۰۲۲ قرار گرفت.

ایران شانس صعود دارد؟

 ایران پیش از این مقابل چین با هفت گل شکست خورد و با هند به تساوی بدون گل دست پیدا کرد اما به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان هند به کرونا این تیم از دور رقابت‌ها حذف شد و تنها امتیاز ایران در این مسابقات هم از دست رفت. 

با این شکست ایران اکنون باید منتظر دیدار  گروه دوم باشد و شانس خیلی کمی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی دارد. 

از گروه اول تیم‌های چین و چین‌تایپه، از گروه دوم استرالیا و فیلیپین و از گروه سوم ژاپن و کره‌جنوبی صعود خود را قطعی کرده‌اند و تنها دو سهیمه برترین تیم‌های سوم باقی مانده است. 

یکی از این سهمیه‌ها به یکی از تیم‌های ویتنام یا میانمار تعلق می‌گیرد که فردا به مصاف هم می‌روند و دیگری هم به ایران یا تایلند که شانس تایلند خیلی بیشتر است و در صورتی ایران صعود می‌کند که استرالیا فردا تایلند را حداقل ۱۲ بر صفر شکست بدهد. 

در گروه دیگر تایلند در حال حاضر سه امتیازی است اما این سه امتیاز را برابر  اندونزی که تیم چهارم گروه دوم است کسب کرده که هنگام انتخاب تیم‌هایی که سهمیه برترین سوم‌ها را کسب می‌کنند، امتیاز مقابل تیم چهارم در نظر گرفته نمی‌شود بر این اساس انتخاب بین ایران و تایلند بر اساس امتیاز و سپس تفاضل گل خواهد بود. تفاضل گل تایلند بعد از حذف نتایج تیمهای چهارم گروه ها ۱- می شود و اگر استرالیا با ۱۲ گل این تیم را شکست دهد، ایران صعود می‌کند که بسیار بعید است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.