معاون اول رییس جمهور گفت: عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شیوع سویه جدید اُمیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.

عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع «اُمیکرون» تأثیر بسزایی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، جلسه کمیته تخصصی کرونا بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور و وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، رییس جمعیت هلال احمر و مسئولان مربوطه حضور داشتند، با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید اُمیکرون در کشور تاکید کرد: عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شیوع سویه جدید اُمیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.

وزیر بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به افزایش سویه جدید اُمیکرون در سراسر کشور و تاکید براینکه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی عواقب جدی برای نظام سلامت و مردم در هفته های آتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ضروری است مردم در جهت مقابله با شیوع این سویه جدید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش از گذشته رعایت کنند و در غیر اینصورت ناچاریم محدودیت های بیشتر و سخت گیرانه تر کرونایی در سراسر کشور وضع کنیم.

همچنین در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و جهان، آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر ناشی از سویه جدید اُمیکرون و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ بندی جدید کرونایی کشور ارائه کرد.

در ادامه نیز مصوبات و محدودیت های پیشنهادی وزارت بهداشت و وزارت کشور برای مقابله با سویه جدید اُمیکرون جهت تصویب در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بحث و بررسی شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.