رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای قضائی استان خراسان رضوی خواستار ارتباط بیشتر مسئولان قضائی استان با مردم و محکومان پرونده های قضایی شد.

 تاکید رئیس دستگاه قضا بر ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با محکومان

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای قضائی استان خراسان رضوی اظهار کرد: حضور مسئولان قضایی در میان مردم و مشاهده و بررسی مشکلات آنان از نزدیک، هم برای تشکیلات قضایی و خود آن مسئول و هم برای مردم بسیار مفید است.

وی از رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی خواست که شخصا و با همراهی مدیران قضایی استان، طبق یک برنامه زمانبندی‌شده از کلیه واحدهای قضایی استان خراسان رضوی سرکشی کرده و گزارشات مربوط به این بازدیدها و مشکلات و محسنات آنها را به مرکز منتقل کند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی مشهد، از قضات و سایر مسئولان قضایی خراسان رضوی خواست که از نزدیک وضعیت زندان‌ها را مشاهده کنند و به گفتگو با زندانیان و استماع مشکلات آنان بپردازند.

وی همچنین در خصوص تسریع در پاسخ به استعلامات قاضی ناظر زندان تذکر داد و گفت: علاوه بر ضرورت تقویت کمیت قضات ناظر زندان که باید در دستور کار قرار گیرد، لازم است فرآیندی ترتیب داده شود که به نامه‌ها و درخواست‌های آنان نیز با فوریت و سرعت پاسخ داده شود. نباید شرایط به نحوی باشد که نامه و درخواست قاضی ناظر زندان، مدت‌ها بدون پاسخ بماند و پاسخی از سوی اجرای احکام واصل نشود.

مسئولان قضائی استان از مراکز قضایی بازدید کنند

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از مسئولان و مقامات اجرایی خراسان رضوی خواست که وضعیت حداقل ۳ مرکز قضایی این استان را از نزدیک مشاهده کنند تا به فرآیند کار و بعضا مشکلاتی که در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد واقف شوند.

وی به رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ماموریت داد که ترتیبی را اتخاذ دهد تا مسوولا استان به صورت متواتر در طول سال از زندان‌ها و مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی سرکشی کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین خواستار آن شد که معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضاییه، در فواصل زمانی مشخص گزارش اجرای مصوبات سفر هیئت قضایی به خراسان رضوی را اعلام کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات مبتکرانه، خلاقانه و نوآورانه‌ای که در راستای بهبود ارائه خدمات به مردم از سوی دادگستری خراسان رضوی و سایر واحدهای قضایی این استان از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم به اجرا درآمده است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا آنجا که ممکن است در حوزه‌های مربوط به پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود چرا که اگر در انجام امور از ظرفیت‌های مردمی غفلت کنیم، کارها با تاخیر و هزینه بیشتری انجام می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه با قدردانی از عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در زمینه اجرای طرح ساماندهی و تحول در ارجاع شکواییه، گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که چند ماه بعد از ارجاع گزارش ضابط به شعبه بازپرسی، مشخص شود که پرونده مزبور کیفری نبوده و ماهیت حقوقی داشته است؛ این قبیل ناهماهنگی‌ها موجب ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود.

ارائه گزارش معاونان دستگاه قضا

در این جلسه همچنین محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه به ارائه گزارش ارزیابی عملکرد دادگستری خراسان رضوی پرداخت و با اشاره  به برخی اقدامات مبتکرانه این دادگستری اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی و تحول در ارجاع شکواییه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و همچنین انجام اقدامات مناسب در حوزه اقدامات مبارزه با مواد مخدر، از جمله اقدامات خلاقانه و قابل تحسین دادگستری خراسان رضوی محسوب می‌شود.

همچنین دادستان کل کشور، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، معاون سیاسی، معاون قضایی، معاون حقوقی، معاون مالی پشتیبانی و امور عمرانی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس سازمان پزشکی قانونی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز گزارشی از سفر خود به نقاط مختلف استان ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.