وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان های شمالی به خصوص گیلان گل سرسبد بخش کشاورزی کشور هستند، گفت: ۳۰ میلیارد تومان هم برای حفظ و حراست جنگل های استان گیلان اختصاص دادیم. همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود و توسعه باغات مرکبات نیز دیده شده است.

۳۰ میلیارد تومان برای حراست از جنگل های گیلان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار شد، گفت: گیلان گل سرسبد کشاورزی کشور و از قطب های امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان اینکه روز گذشته وبیناری با هندوستان داشتیم و به زودی مشکلات کیوی رفع خواهد شد، اظهار کرد: مانعی برای ارایه تسهیلات جهت توسعه تولید درخت و درختچه های زینتی وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه یک میلیون تن واردات برنج داریم و با توجه به ظرفیت کشور نباید به واردات برنج خارجی متکی باشیم، خاطرنشان کرد: توافقاتی با قرارگاه سازندگی انجام شده تا افزایش تولید برنج در کشور رقم بخورد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای باغات و ۷۵ میلیارد تومان برای جوانسازی باغات چای اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص اعتبارات ۱۵ میلیارد تومانی برای رفع مشکل قرنطینه کشاورزی در رودسر خبر داد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان هم برای حفظ و حراست جنگل های استان گیلان اختصاص دادیم. همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود و توسعه باغات مرکبات نیز دیده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان عامل تولید قدرت برای کشور هستند و یادمان نرود که کشاورز یک تولید کننده است و فرقی با کارخانه ندارد، گفت: کشاورزی و دامداری صنعت هستند اما آنچنان که در حوزه صنعت سرمایه گذاری می شود در حوزه کشاورزی این اقدامات انجام نشده و مغفول مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.