سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های تزریق واکسن آسترازنکا را طبق پروتکل و بخشنامه جدید وزارت بهداشت اعلام کرد.

محدودیت های تزریق واکسن آسترازنکا اعلام شد+عکس

به گزارش قدس انلاین، دکتر سید احمد حسینی گفت: بر این اساس تزریق دز اول واکسن آسترازنکا برای تمام گروه‌های سنی ممنوع است.
وی افزود: تزریق دز دوم این واکسن برای افراد کمتر از ۵۰ سال که دز اول آسترازنکا را دریافت کرده‌اند با  احتیاط قابل انجام است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن آسترازنکا برای افرادی که ۲ دز واکسن غیر آسترازنکا دریافت کرده‌اند در افراد کمتر از ۵۰ سال ممنوع و در افراد بالای ۵۰ سال در صورت اصرار فرد با گرفتن تعهد از وی مجاز است.
وی گفت: باید به تمامی افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت می‌کنند یادآوری شود که در صورت بروز علائم سردرد، تهوع، استفراغ، اختلال دید، لکه‌های قرمز و کبودی روی پوست هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
دکتر حسینی افزود: مطابق بخشنامه مربوطه افرادی که عازم خارج از کشور بوده و اصرار به دریافت واکسن آسترازنکا دارند در صورتی که سن آنها کمتر از ۵۰ سال است، تزریق این واکسن با تایید امور بین الملل و گرفتن تعهد از آنان انجام خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.