مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس کرونا به طور مجدد، در جامعه شتاب گرفته است به نحوی که ۴۰ درصد نمونه های پی سی آر کرونا مثبت است.

 خراسان رضوی در پیک ششم کرونا/ نتایج ۴۰ درصد از تست‌ها مثبت است

به گزارش قدس آنلاین  دکتر سعید عامل جامه دار مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ویروس کرونا به طور مجدد، در جامعه شتاب گرفته است به نحوی که ۴۰ درصد نمونه های پی سی آر کرونا مثبت است. روزانه حدود ٨٠٠ نمونه به آزمایشگاه مرجع کرونا ارسال می شود که حدود٤٠ درصد نمونه ها مثبت هستند و متاسفانه این عدد نسبت به هفته قبل دو برابر شده است.

وی افزود: همچنین ۳ درصد نمونه های دریافتی از نظر آنفلوانزا مثبت هستند که نسبت به هفته قبل روند کاهشی داشته است.

عامل جامه دار خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی به لحاظ کیت تشخیص کرونا وجود ندارد  و از همه افراد مشکوک به این بیماری تست گرفته می شود.

افزایش ۲۳ درصدی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی بیماران بستری و ۵۳ درصدی مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، از عموم مردم خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۵۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. طی یک روز گذشته ۲۰۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۴۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند. در حال حاضر ۱۱۷ بیمار بدحال در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۸۹ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

پهلوان در ادامه گفت: همچنین طی یک روز گذشته یک هزار و ۷۴۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا و ۷۳۱ نفر نیز به طور مستقیم به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند.

۱۵۰ درمانگاه سطح یک و دو آماده خدمات رسانی به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا

دکتر محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در نشست قرارگاه مدیریت کرونا گفت: در حال حاضر علاوه بر ۴۱ مرکز منتخب کرونا، ۱۵۰ درمانگاه برای خدمات رسانی در سطوح یک و دو به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: تلاش شده است ضمن افزایش سرعت شناسایی بیماران، با تقویت سطوح اولیه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، از مراجعه و ایجاد بار اضافی در مراکز درمانی جلوگیری شود. مردم در صورت بروز هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا درمانگاه مراجعه و از حضور مستقیم در بیمارستان ها خودداری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.