منابع امنیتی عراق اعلام کردند که طی یک عملیات دقیق ۹ نفر از عوامل حمله اخیر به منطقه حاوی العظیم در استان دیالی را به هلاکت رساندند.

هلاکت ۹ تروریست عامل کشتار در دیالی عراق

به گزارش قدس آنلاین، نهاد اطلاع رسانی- امنیتی دولت عراق از کشته شدن باند حمله تروریستی در العظیم استان دیالی خبر داد.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دلاورمردان دستگاه امنیت ملی با تلاش‌های مستمر خود توانستند موقعیت دقیق باند تروریستی را در حاوی‌العظیم دیالی شناسایی کنند.

بر اساس این بیانیه، فرماندهی عملیات مشترک در دیالی با همکاری نیروی هوایی پس از ساعت ها برنامه ریزی و پیگیری موفق شدند تاکنون ۹ نفر از این باند تروریستی را از پای درآورند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق با تاکید بر اینکه هواپیماهای اف-۱۶ عراق با ضرباتی دقیق از تروریست ها انتقام گرفتند، گفت: ماموریت نیروهای عراقی برای نابودی سرکرده های تروریست و متلاشی کردن باندهای آنها ادامه دارد.

عناصر سازمان تروریستی داعش یکم بهمن ماه با اسلحه‌های نیمه‌سنگین به صورت غافلگیرانه به یکی از مقرهای ارتش عراق میان روستاهای «الطالعه»، «وام» و «الکرمی» در منطقه «حاوی العظیم» استان دیالی حمله کردند که این اقدام باعث شهادت ۱۱ سرباز عراقی از جمله یک افسر با رتبه ستوان یکم شد.

به دنبال این حمله، برخی رسانه‌های خارجی و داخلی در عراق سعی کردند با القای بازگشت داعش به عراق افکار عمومی این کشور را دچار وحشت کنند، این در حالی است که سازمان الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح این کشور ضمن تکذیب این اخبار از عملیات‌های گسترده خود برای سرکوب تروریست‌ها به خصوص در استان دیالی خبر دادند.

استان دیالی در سال‌های گذشته از اصلی‌ترین مناطق فعالیت تروریست‌های داعش است. به طوری‌که اندیشکده آمریکایی «جیمز تاون» در ۲۵ دی ماه نوشت که استان دیالی محل تلاقی چهار استان عراق از جمله بغداد، سلیمانیه، واسط و صلاح الدین است. علاوه بر این، جاده هایی که از دیالی می گذرند می تواند به استان الانبار یا موصل منتهی شود. بنابراین، هر گروه مسلحی که بخواهد کنترل خود را بر آن مناطق تحمیل کند، باید در دیالی حضور داشته باشد.

همچنین به گفته منابع عراقی، ​داعش در تلاش است تا از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در این منطقه برای دامن زدن به اختلافات سوء استفاده کند، در حالی که حملات این سازمان تروریستی و گزارش‌ها از تداوم نفوذ آنها در این کوه‌ها حاکی از ضعف هماهنگی امنیتی بین بغداد و اربیل در این منطقه است.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.