۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 786057

کمبود سوخت در سرمای استخوان سوز زمستان، گرسنگی بیش از ۹۰ درصد از مردم افغانستان، بسته شدن مراکز درمانی و افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در کنار کمبودهای بهداشتی و درمانی، سرنوشت مرگباری برای کودکان افغان رقم زده است.

سرنوشت مرگبار در انتظار کودکان افغان

به گزارش قدس آنلاین، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) اعلام  کرد: بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی افغانستان همزمان  با افزایش تعداد بیماران حاد تنفسی به دلیل پرداخت نشدن حقوق کارکنان بهداشتی و کمبودهای پزشکی و بهداشتی بسته شده است.

خبرگزاری جمهور افغانستان روز دوشنبه به نقل از یونیسف گفت: بسیاری از کودکان افغانستان با مشکل حادتنفسی مواجه شده اند که نیازمند مراقبت فوری هستند.

در گزارش یونیسف اضافه شده است تنها در ماه دسامبر(آبان - آذر) ۱۳۵ کودک افغان در راه انتقال به مراکز درمانی و یا بیمارستان جان باخته اند.

در این گزارش با اشاره به مشکلات اقتصادی و فقرِ بیش از  ۹۵ درصد از مردم افغانستان اضافه شده است: مشکلات  مالی، بزرگترین مانع برای درمان بیماران محسوب می شود.

دکتر سادات یکی از پزشکان با اشاره به افزایش شمار کودکان مبتلا به بیماری تنفسی گفت: تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه ها در ماه های اخیر بیش از سه برابر شده است.

وی اظهار کرد: همه روزه صدها کودک منتظرند پزشکان سیار آنها را ویزیت کنند.

سادات تصریح کرد: نبود غذا، مواد سوختی و بیماری تنفسی سرنوشت مرگباری را برای کودکان افغان رقم زده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.