در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در گروه A تیم ملی ایران مقابل امارات در آزادی به میدان رفت و در حالی که از صعودش مطمئن بود، موفق شد میهمان خود را ۱۰ نفره یک بر صفر شکست دهد.

پیروزی ۱۰ نفره بر امارات با تک‌گل طارمی

در این بازی اسکوچیچ در نبود شجاع خلیل زاده از نورافکن در کنار کنعانی زادگان استفاده کرد و محمدی را در جناح چپ به کار گرفت. مارویک در مقام سرمربی امارات خوب می‌دانست شکست دادن ایران در خانه به این راحتی‌ها نیست، به همین دلیل اصل را بر برنده شدن در جنگ‌های میانه میدان گذاشت. جایی که عزت اللهی و امیری غالباً برنده بودند و به خوبی جهانبخش و طارمی را تغذیه می‌کردند. پس از اینکه چند باری مهاجمان ایران دروازه میهمان را با خطر مواجه کردند، این طارمی بود که روی برگشت ضربه سر قلی زاده که به تیر خورده بود، برای تیم ملی  باز هم گلزنی کند. 

در نیمه مربیان تا تیم‌ها به خود بیایند صادق محرمی دومین کارت را هم گرفت و با اخراجش تیم ملی را در ادامه ۱۰ نفره کرد. اسکوچیچ برای دفاع راست صالح حردانی را به جای سامان قدوس وارد زمین کرد. اماراتی‌ها با یک نفر برتری خود تلاش داشتند تا دفاع تیم ملی را تحت فشار قرار دهند. 

مردان اسکوچیچ با بستن راه‌های نفوذ اماراتی‌ها در کمین ضدحملات نشستند و توانستند دو شوت بسیار خوب و دو موقعیت خوب‌تر را بدست آورند که توپ های جهانبخش و امیری و قلی زاده به هدر رفت. امیرعابدزاده هم در این بین دو توپ خوب را تحت فشار گرفت تا در دومین بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. 

تیم ملی با این پیروزی با ۲۲ امتیاز ضمن ماندن در صدر جدول، کره جنوبی را هم به جام جهانی فرستاد. کره جنوبی دیروز دو بر صفر سوریه را شکست داد. عراق و لبنان به مصاف هم رفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند. با این تساوی، لبنان ۶ امتیازی شد و در رده چهارم و عراق با ۵ امتیاز در رده پنجم جای گرفت. این نتیجه به سود امارات بود؛ زیرا در رتبه سوم باقی ماند. 

در گروه B نیز ژاپن با دو گل عربستان را شکست داد.ویتنام هم مقابل چین به برتری ۳ بر یک رسید.چین و ویتنام از رسیدن به جام جهانی بازماندند و با ۵ و ۳ امتیاز در رده های پنجم و ششم جای دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.