مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶ فیلم از بین ۲۲ فیلم برای استان ها قطعی شده، اما امیدواریم با رایزنی های انجام شده با تهیه کنندگان بتوانیم ۲۲ فیلم را اکران کنیم.

اکران ۱۶ فیلم در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد قطعی شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین زاده امروز در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در پردیس سینما هویزه برگزار شد، با بیان اینکه امسال از هنرمندان و فعالان حوزه شهری جلساتی برای برگزاری بهتر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برگزار کردیم، گفت: بسیج رسانه برای حضور پررنگ تر رسانه ها در این جشنواره تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه کمیته سلامت با هدف رعایت سلامت مردم فعال شده، ادامه داد: تلاش داریم با کمک همه دستگاه ها جشنواره خوبی را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶ فیلم از بین ۲۲ فیلم برای استان ها قطعی شده، اما امیدواریم با رایزنی های انجام شده با تهیه کنندگان بتوانیم ۲۲ فیلم را اکران کنیم، موقعیت مهدی، لایه های دروغ، ماهانا، حناس، بیرو، بی رویا، برف آخر، دسته دختران، ضد، خائن کشی، ملاقات خصوصی، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، شب طلایی، شادروان و شهرک بخشی از ۱۶ فیلم در جدول اکران نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است. 

وی افزود: شرایطی که جشنواره فیلم فجر مشهد دارد با شرایط سینماهای این شهر متفاوت است، زیرا آن زمان مشهد در وضعیت آبی بود، اما از دیروز وضعیت آن از نظر شیوع بیماری کرونا قرمز شده، بنابراین سینما در شرایط فعلی با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ درصدی پذیرای مردم خواهد بود. 

حسین زاده گفت: افرادی که واکسیناسیون را انجام داده اند می توانند در جشنواره شرکت کنند. 

ضرورت نهادینه شدن جلسات نقد و بررسی فیلم های سینمایی در خراسان رضوی

در ادامه این جلسه، عسگری مدیر کمیته نقد و بررسی و رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه پروسه نقد و بررسی فیلم ها در جشنواره فیلم فجر با هدف نهادینه شدن این بخش در حوزه سینمای مشهد فعال شده، یادآور شد: از پژوهشگران و منتقدان مختلفی دعوت کرده ایم تا در این جشنواره با هم افزایی بیشتری میان مردم، مسئولان و منتقدان رو به رو شویم. 

رسانه ها در همه سینماها فعال شوند

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی و مدیر کمیته اطلاع رسانی و رسانه نیز گفت: امسال حضور رسانه ها دو برابر شده، همچنین رسانه ها در همه سینماها برای جشنواره فیلم و فجر امسال فعال می شوند.

شاد بیان کرد: ظرفیت کمیته نقد و بررسی موظف شدند یادداشت های مردمی را دریافت کنند و به رسانه های متقاضی امکان ارائه این یادداشت ها را دارند. 

وی افزود: تا این لحظه رسانه های رسمی و غیررسمی در سامانه ثبت نام کردند.

سامانه فروش بلیت از امشب باز می شود 

حجت طباطبایی مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه فروش بلیت از امشب ساعت ۲۱ باز می شود، گفت: قیمت بلیت سینما ۳۰ هزار تومان است. 

وی افزود: دو سکانس 18:30 و 20:30 فیلم های جشنواره اکران می شود، همچنین احتمال دارد یک سکانس نیز برای ناشنوایان اکران شود. 

گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در ۸ سینما برگزار می شود. 

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.