معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: طبق آخرین یافته ها و داده ها ایران از نظر مهاجرت دانشجویان در موقعیت ۹۴ دنیا است.

معاون وزیر علوم: ایران از نظر مهاجرت دانشجویان در موقعیت ۹۴ دنیا است

به گزارش قدس آنلاین،هاشم داداش پور  اظهار داشت: روند مهاجرت دانشجویان از کشور به سایر کشورها در ۱۰ سال گذشته تشدید شونده و یا کاهشی نبوده است، این روند در تمامی کشورها وجود دارد.

وی گفت: ایران از نظر پدیده مهاجرت نسبت به دنیا در میانه کشورها قرار دارد، حتی در کشورهای پیشرفته نیز مهاجرت دانشجویان وجود دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور اظهار داشت: تمامی دانشجویان برای تحصیل در دنیا فرصت آزاد دارند و می توانند بعد از تحصیل به کشور خود باز گردند یا به بشریت کمک کنند.

داداش پور افزود: اما خروج دانشجویان از کشور به لحاظ ضعف زیر ساخت ها نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویانی که برای تحصیل به سایر کشورها مهاجرت می کنند در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند اظهار داشت: اما باید تلاش کنیم تا دانشجویان را در دانشگاه های کشور جذب کنیم.

جذب ۹۰ هزار دانشجوی خارجی

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار دانشجوی خارجی جذب داشته ایم گفت: روند جذب دانشجویان خارجی در سال های اخیر افزایشی بوده است که نسب به چند سال گذشته۲ برابر رشد داشته است.

داداش پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آخرین داده ها ایران در شاخص تولید علم از نظر کمیت رتبه ۱۵ و از نظر کیفیت رتبه ۲۰ را دارد.

وی بر نوآوری تاکید کرد و افزود: ایران از نظر نوآوری نیز رتبه ۵۹ را داردٰ برای رسیدن به فناوری باید تلاش های زیادی از نظز تولید علم داشته باشیم تا به این مهم دست یابیم و در دنیا شاخص مناسبی داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: در دوران شیوع کرونا برای مهار این بیماری ۱۲ تولید واکسن داشته ایم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.