بازار سکه و طلا در هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ روزهای آرام و با ثباتی را سپری کرد، با این حال تداوم روند نزولی در روزهای پایانی هفته بیانگر گرایش به کاهش در این بازار بود.

گرایش به کاهش سکه و طلا در هفته دوم بهمن ماه

به گزارش قدس آنلاین، بررسی بازار سکه و طلا در هفته دوم بهمن ماه حاکی از آن است که قیمت سکه و طلا اگرچه در ابتدای هفته صعودی بود؛ اما در ادامه روند کاهشی را در پیش گرفت.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را افزایشی آغاز کرد و با ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان معامله شد. در دومین روز هفته بهای سکه ۱۵۰ هزار تومان و روز دوشنبه ۱۳۰ هزار تومان افت قیمت داشت.

پس از کاهش‌ قیمت‌های قابل ملاحظه سکه طرح جدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اواسط هفته دوباره شاهد افزایش بهای سکه طرح جدید در بازار بودیم و در این روز سکه طرح جدید با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله شد.

نوسان قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان ادامه داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب با نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، و ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته قابل توجه بود و بر مدار نزولی قرار داشت، به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان و یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان قیمت گذاری شد.

روز دوشنبه هر گرم طلای خام کاهش قیمت ۱۳ هزار تومانی داشت و در روزهای دوشنبه و یکشنبه با قیمت یکسان یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بین معامله‌گران داد و ستد شد.

روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته به یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید.

بهای هر مثقال طلا در هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ همچون هفته‌های قبل در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و تا میانه کانال نیز پیش‌روی می‌کرد؛ اما دوباره سیر نزولی داشت.

روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و ۳۳۸ هزار تومان بود و فردای آن روز به نرخ پنج میلیون و ۳۲۵ هزار هم رسید. روزهای دوشنبه و شنبه به یک باره رشد ۴۲ هزار تومانی را تجربه کرد. روز چهارشنبه هر مثقال طلا ۳۷ هزار تومان کاهش یافت و در آخرین روز هفته با رقم پنج میلیون و ۲۴۲ هزار تومان بین معامله‌گران داد و ستد شد.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۷۹۰ تا یک‌هزار و ۸۰ دلار نوسان داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز(جمعه) درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: بهای انس جهانی در هفته گذشته تحت تاثیر تحولات اقتصادی و سیاسی بود و افزایش قیمت نفت سبب کاهش قیمت دلار شد در نتیجه قیمت انس جهانی افزایش داشت.

محمد کشتی آرای افزود: در مجموع بهای انس جهانی در روز پنجشنبه نسبت به اول هفته ۱۲ دلار افزایش هفتگی را تجربه کرد.

وی اظهار کرد: در بازار داخلی نیز کاهش، به طور میانگین ۷۰۰ تومانی نرخ ارز در بازار متشکل ارزی، صرافی‌های مجاز و آزاد بر کاهش قیمت طلا بی‌تاثیر نبود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در روزهایی که قیمت‌ها سیر نزولی دارد معاملات با احتیاط انجام می‌شود و داد و ستدها کاهش می‌یابد.

وی گفت: حباب سکه در طول هفته گذشته تغییرات و نوسان زیادی داشت و حتی به زیر ۱۰۰ هزار تومان هم رسید که نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار بود.

کشتی آرای افزود: البته روز پنجشنبه در آخرین معاملات حباب سکه به ۲۰۰ هزار تومان رسید که نشان از مقاومت کاهش بیشتر قیمت‌ها داشت. یعنی قیمت‌ سکه برای کاهش مقاومت می‌کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه قیمت طلا و سکه در هفته گذشته کاهشی بود؛ اما بازار آرام و باثباتی را شاهد بودیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.