سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: خطر ابتلا شدید به امیکرون در بین افرادی که واکسن نزده‌اند و یا به بیماریهای زمینه‌ای مبتلا هستند، بالا است.

ویروس جهش یافته آفریقایی بیشتر واکسن‌نزده‌ها را نشانه گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی کیانی با بیان اینکه اومیکرون سرماخوردگی نیست و مردم نباید سرایت پذیری بالای این ویروس را ساده بگیرند، اظهار داشت: برای پیشگیری از خطرات مرگ و میر امیکرون واکسیناسیون کامل مهم ترین اصل است و در واکسیناسیون هر فرد باید سه دز واکسن خود را زده باشد.

وی افزود: در حال حاضر  شاخص تزریق دز سوم واکسن کرونا در خراسان رضوی و کشور پایین است و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد  مقدس با بیان اینکه میزان سرایت اومیکرون بالاست و قابل قیاس با موج های قبلی نیست، افزود: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به طور جدی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: مطالعات نشان داده است که اگر ۸۵ درصد افراد جامعه ماسک بزنند، می‌تواند ۳۵ درصد کاهش موارد ابتلا در جامعه را کاهش دهد.

۲۴ آزمایشگاه تخصصی مسئولیت انجام تست pcr را در مشهد بر عهده دارند

سعید اشکانی‌فر، سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ آزمایشگاه تخصصی مسئولیت انجام تست pcr را در مشهد بر عهده دارند.

وی افزود: در حال حاضر به صورت مرکزی بیمارستان شریعتی و بیمارستان امام رضا به صورت متمرکز در حال انجام تست مولکولی کووید هستند و ۲۲ مرکز خصوصی نیز در مشهدنسبت به انجام تست pcr افدام می کنند.

اشکانی‌فر تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد تست‌های صورت گرفته در سطح شهرستان مشهد، پیش از ایجاد بحران، هماهنگی‌های لازم با آزمایشگاه‌ها و انجمن‌های آزمایشگاهی سطح شهر انجام شده  و آمادگی کامل در مجموعه‌ها ایجاد شده است تا بتوان خدمات بهینه و در دسترسی در خصوص انجام آزمایشات کووید در اختیار مردم قرار داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.