رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، ۲۸ طرح صنعتی و معدنی در استان آماده بهره برداری شده است.

۲۸ طرح صنعتی ومعدنی در دهه فجر آماده افتتاح  است

به گزارش قدس آنلاین، امیررضا رجبی اظهارداشت: همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر سالجاری، ۲۸ طرح صنعتی ومعدنی با  حجم سرمایه گذاری ریالی و ارزی بیش از ۳ هزارمیلیارد تومان و یکصد میلیون یورو توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی به مرحله افتتاح رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.  

وی افزود: طرح‌های صنعتی مذکورشامل صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی، فلزی و غیر فلزی است که در شهرستان‌های بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، گناباد، نیشابور، زبرخان، فریمان، بینالود و مشهد به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۲هزار و پانصد نفر را به طور مستقیم مشغول به کار خواهدکرد.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد:کاتد مس، سموم وکود کشاورزی، کلرید پتاسیم، شستشوی کائولن، انواع چسب، انواع کاسه نمد، کنسانتره آهن، آهک هیدراته و میکرونیزه، ماسه ریخته‌گری و سیلیس دانه بندی، برش انواع سنگ، انواع سرم و الکترولیت مورد مصرف انسانی، اگزوز کامل، خمیر آلومینیوم، پروتئین بافت دار، قطعات بتنی، انواع بوش و پیستون خودرو و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی از جمله محصولات و زمینه های کاری این واحدهای تولیدی هستند.

رجبی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۷۳۴ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۷ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۹۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی این استان به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.

افتتاح بزرگترین کلینیک ضایعه نخاعی شرق کشور در مشهد مقدس

همچنین یعقوبعلی نظری،  استاندار خراسان رضوی در مراسم ساخت بزرگترین کلینیک ضایعه نخاعی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جامعه معلولان آیات الهی  هستند و خدمت و مواجهه مطلوب با این قشرنشانگر درک بالا نسبت به این نشانه‌های الهی است و خدمت به معلولان ثواب و ارزش والایی دارد و برای جامعه اثربخش است.

وی افزود: اعمال محدودیت به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری لازم است اما محدودیت‌ها باید به صورت هوشمند به اجرا درآید و امیدواریم این مرحله از شیوع بیماری را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان رضوی درباره تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات و یا کاهش حضور کارمندان اظهار کرد: تاکنون از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای این منظور تصمیمی گرفته نشده و در صورت هرگونه تصمیم گیری در رابطه با تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری ادارات و کارکنان در استان، ما نیز مجری این مصوبات خواهیم بود.

دهه فجر با صادرات آغاز شد

هادی ایزدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اظهارداشت:در کنار تمامی کارهای نمادینی که در اولین روز از چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد یک رویداد مهم اقتصادی اتفاق افتاد که به اشتغال و افزایش تولید در کشور کمک می‌کند.

وی افزود:همزمان با آغاز دهه فجر بیش از ۱۰ تریلی از محصولات شرکت فرآورده‌های دیرگداز ایران به وزن ۲۰۰ تن به کشورسوریه صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تجهیزات تولیدی و بر اساس فرآیندی مدرن و اتوماتیک و با استفاده از تکنولوژی روز، عهده‌دار تولید انواع نسوزهای قلیایی پایه منیزیتی از جمله آجرهای منیزیا- کربنی، منیزیا-اسپینلی، منیزیا- آلومینیومی، منیزیتی، منیزیا- کرومیتی، کروم-منیزیا و هم چنین مواد ویژه نسوز شامل جرم‌های پاشیدنی، کوبیدنی سرد و گرم، روکش تاندیش و انواع ملات‌های قلیایی است .

بهره برداری از ۸ پروژه با اعتبار۵۵ میلیارد تومان

در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون وزیر علوم از ۸ پروژه مجتمع آموزش عالی گناباد با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان بهره برداری شد.

سید مصطفی موسوی زاده رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: مهمترین پروژه ای که در این روز به بهره برداری رسیده ساختمان دانشکده علوم این مجتمع با اعتبار۳۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: افتتاح مرکز نوآوری مجتمع و ایجاد زیرساخت‌ها در سایت نوغاب از دیگر برنامه‌های این افتتاح بود.

بیش از ۱۸۸ میلیارد تومان پروژه افتتاحی در دهه فجر

رضا نصیری، فرماندار گناباد نیز اظهارداشت: در دهه فجر امسال ۳۰۹ برنامه فرهنگی شامل نشست‌ها توسط کانون‌ها، هیئت‌ها و ادارات برگزار خواهد شد و ۱۰۲ برنامه اجتماعی شامل شب شعرها و شب خاطره‌ها داریم.

وی ادامه داد: ۱۱۲ برنامه ورزشی و ۷۳ برنامه هنری در دهه فجر که توسط خود مردم اجرایی خواهد شد تا جهاد تبیین را در گناباد داشته باشیم.

فرماندار گناباد گفت:در دهه فجر امسال ۴۳ طرح عمرانی داریم که سه کلنگ زنی شامل احداث پست توزیع برق ۱۳۲ کیلوواتی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان، خط انتقال آب گناباد با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گناباد با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

نصیری بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد رشد اعتباری داشته است و مجموع اعتباری هزینه‌های پروژه‌ها ۱۸۸ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان است.

وی افزود: نشست بانوان طراز انقلاب با حضور سخنران‌های کشوری و نشست هم اندیشی با حضور سخنران‌های بین المللی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.