رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نسل جوان باید برای وقوف دستاوردهای انقلاب اسلامی به گذشته نگاه کند، گذشته میهن اسلامی را مورد مطالعه قرار دهد چرا که نمی‌توان بدون نگاه به گذشته دستاورد انقلاب را بازگو کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: نسل جوان برای درک دستاوردهای انقلاب درباره گذشته ایران مطالعه کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی امروز در گردهمایی فرهنگیان انقلابی اصفهان اظهار داشت: دهه فجر پیروزی انقلاب فرصت مناسبی است که در چنین جلساتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بگوییم، البته خوشبختانه این دستاوردها بسیار وسیع و گسترده و یک فهرست طولانی از عناوین کلی را شامل می‌شود که در زمان مختصر امکان بازگو کردن همه آنها وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان کسی که دوران طاغوت را دیدم و درک کردم و امروز شکوه و عظمت ملت ایران قدرتمند و بالندگی ایران اسلامی را حس می‌کنیم تبیین دستاوردها برای ما آسان‌تر است و نسل جوان باید برای وقوف دستاوردهای انقلاب اسلامی به گذشته نگاه کند، گذشته میهن اسلامی را مورد مطالعه قرار دهد چرا که نمی‌توان بدون نگاه به گذشته دستاورد انقلاب را بازگو کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پایان دادن به دوران انحطاط و فلاکت یک ملت بزرگ بود، گفت:  از روزی که سفرای خارجی در دوران قاجار در کشور ما لانه کردند به ویژه سفرای دولت غربی و بریتانیای کبیر، روند انحطاط در کشور کار را به جایی رساند که سفارتخانه انگلیس و دستگاه جاسوسی در لندن برای ملت بزرگ ایران که در دوره‌های گذشته تاریخی خود افتخارآفرین بود و در قرن چهارم و پنجم پیش قراول خلق تمدن اسلامی بود، تصمیم و برای کشور ما پادشاه تعریف کنند.

وی ادامه داد: 3 نفر را نامزد کردند و از میان آنها یک نفر را به عنوان فرد سرسپرده بر مقدرات کل ایران حاکم کردند. حافظه تاریخی نسل جوان و مردم ما باید متوجه آن دوران خفت‌بار و تحقیرآمیز که در برنامه‌های نظام سلطه راجع ملت ایران بود، باشند.

سردار سلیمانی تصریح کرد:  همان ابتدای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را اگر با اکنون مقایسه کنیم بسیاری از موضوعات و دستاوردها به خوبی واضح است و یک موهبت الهی بزرگ را نمی‌شود با یک دوران انحطاط و تحقیر مقایسه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه استکبار با همه توان و ظرفیت و با توجه به آنچه در دست داشتند سعی بر آن داشتند تا از طریق حکام قاجار بر مقدرات کشور ما حکمرانی کنند، اظهار داشت: وقتی رضاخان روی کارآمد علما هم نتوانستند نقش آفرینی کنند که در راس آن آیت الله مدرس بود. کسی را روی کار آوردند که در مقابل ملت ایران نهایت قدرت را نشان می داد.

وی افزود: رضا خان ارتشی را ایجاد کرد که متشکل از یکصد هزار نفر بود و رسماً املاک مرغوب کشور را به نام خود زد و اگر کسی ملک خود را تسلیم نمی‌کرد کشته می‌شد و سپس در مسیری که ملت ایران مبارزه می‌کرد علما و نخبگان و سران عشایر را یا اعدام می کرد و یا آنکه از طریق آمپول هوا به شهادت می‌رساند، همین ارتش یکصد هزار نفری در سرکوب قیام‌های که در دوره رضاخان انجام شد شدت عجیبی همچون قتل عام مسجد گوهر شاد به خرج می‌داد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سرسپردگی یک حاکم به همراه خود ذلت دارد، اما کشور ما در آستانه جنگ جهانی دوم در مقابل یک مخاطره بزرگ قرار گرفت و متفقین تصمیم گرفتند ایران را برای پیروزی اشغال کنند و دیدیم که ارتش یکصد هزار نفری رضاخان کاری نکرد. حتما افراد علاقه‌مند به وطن در این ارتش بودند اما رضاخان دستور به تسلیم ارتشی داد که آنها را در مقابل ملت وارد جنگ می‌کرد و این ارتش در همه صفحات کشور با با قیام‌ها  مقابله و جنگید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نسل جوان باید برای وقوف دستاوردهای انقلاب اسلامی به گذشته نگاه کند، گذشته میهن اسلامی را مورد مطالعه قرار دهد چرا که نمی‌توان بدون نگاه به گذشته دستاورد انقلاب را بازگو کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.