مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه هزار و ۴۰۰ آزمایش کرونا به این آزمایشگاه ارجاع می شود که نتیجه ۶۰ درصد از آنها مثبت است.

نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در مشهد به ۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید عامل جامه دار  افزود: روند مثبت شدن نتیجه تست های کرونا صعودی است و سوش اومیکرون نیز در نمونه ها کاملا غالب است. 
وی  با بیان این که ویروس اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است اضافه کرد: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، کمبودی به‌ لحاظ کیت های آزمایشگاهی وجود ندارد.
عضو هیات علمی گروه میکروب و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و تعداد مبتلایان همچنان رو به افزایش است.
عامل افزود: در شرایط کنونی انجام واکسیناسیون کامل، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و ۶ شهرستان دیگر استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جان‌باختگان به ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۲۶۲نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۷نفر رسید.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.