نشست‌ "گذرگاه انقلاب، روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی" همزمان با ایام دهه فجر با حضور شاعران و روایتگران دوران انقلاب اسلامی در خانه انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد.

نشست "گذرگاه انقلاب" در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز شنبه در این نشست گفت: خانه انقلاب اسلامی محل رفت و آمد بسیاری از بانیان  انقلاب اسلامی و محلی برای برنامه ریزی‌های انقلاب در مشهد توسط مثلث انقلاب در این شهر یعنی آیت الله سیدعلی خامنه ای، شهید آیت الله عبدالکریم هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) بوده است.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: این مکان، خانه شخصی رهبر معظم انقلاب بوده که از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ در آن سکوت داشتند و امروز به نام خانه انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: به عنوان فرزندان انقلاب، ما امروزمان را مدیون حضرت امام خمینی(ره) هستیم و بر عهد با ایشان پا بر جا بوده و هستیم و تلاش می کنیم تا راه ایشان را ادامه دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: پشت سر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای  خواهیم ایستاد تا زمانی که این پرچم را به دست حضرت مهدی(عج) برسانیم و شاهد دوران ظهور آن امام غایب از نظرها باشیم.

در ادامه این برنامه سیدمسعود موسوی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتاب "بازتابها و پیامدهای رحلت اسرار آمیز آیت الله سید مصطفی خمینی به روایت اسناد" اثر سجاد راعی‌گلوجه را معرفی و بخشی از کتاب را قرائت کرد.

در این اثر پیامدهای رحلت اسرار آمیز آیت‌ الله مصطفی خمینی به روایت اسناد ساواک بررسی شده است.‌ آیت الله سید مصطفی خمینی قبل از نهضت امام (ره) با فعالیت‌های سیاسی آشنا شد، اما به صورت جدی با شروع نهضت، وارد عرصه فعالیت سیاسی شد و در مقاطع گوناگون نهضت، در قم و تبعیدگاه‌های ترکیه و عراق، فعالیت‌های سیاسی ضد رژیم پهلوی را همواره با ثبات قدم ادامه داد. 
یکی از یاران و شاگردان رهبر معظم انقلاب نیز در این نشست گفت: سخن گفتن از وقایع شهادت مجتهد، فقیه، مفسر قرآن، ادیب، سیاستمدار و فرزند برومند امام راحل(ره) و همراه همیشگی ایشان، آیت الله مصطفی خمینی دشوار است.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اسدی افزود: امام راحل(ره) بر این اعتقاد بودند که همه قدرتها از جمله  آمریکا، شوروی و انگلیس از بین می روند و جز قدرت خدا هیچ قدرتی در جهان باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.