رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس به ویژه هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه ماموریت داد.

مأموریت رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز(دوشنبه ۱۸ بهمن) در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس پیرامون موضوعات مختلف، مأموریت داد و مشخصاً به‌ضرورت و اهمیت همکاری سازمان بازرسی با «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه» اشاره کرد و گفت: نوسانات بازار بورس و افت و کاهش شاخص‌ها و زیان دیدن و متضرر شدن بخشی از سرمایه‌گذاران و مردم، از دلایلی هستند که اهمیت و ضرورت همکاری و مساعدت به «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه» را دوچندان می‌کند.

رئیس عدلیه در همین رابطه افزود: «پیشروی کارها و امور هیئت‌های تحقیق و تفحص»، «پیشگیری از ایجاد مزاحمت و دردسر برای دستگاه مورد تحقیق و تفحص قرارگرفته» و «سهولت کار دستگاه قضایی هنگام رسیدگی به گزارش هیئت تحقیق و تفحص به‌واسطه اتقان تحقیقات و تکمیل اسناد»، سه مزیتی است که درنتیجه مساعدت و همکاری قوه قضاییه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس ایجاد می‌شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین علاوه بر سازمان بازرسی کل کشور به دادستانی کل کشور نیز توصیه کرد در موارد نیاز، نهایت همکاری را با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس انجام دهند.

اژه ای همچنین به مواد ۶ و ۷ قانون «به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری» نیز اشاره کرد؛ موادی که ناظر بر «موارد مجاز تیراندازی به‌سوی وسایل نقلیه به‌منظور متوقف ساختن آن‌ها توسط مأمورین» و همچنین «تاکید به مأمورین برای حتی‌المقدور هدف قراردادن پا هنگام به‌کارگیری سلاح» است.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.