دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: افزایش قابل توجه بیماران بستری در قالب موج ششم کرونا طی روزهای آینده در استان رخ خواهد داد.

تعداد بیماران بستری کرونایی در خراسان رضوی طی روزهای آینده افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: هم اکنون بیماران سرپایی افزایش زیادی در مراکز منتخب، درمانگاه ها و مطب های خراسان رضوی پیدا کرده اند.
وی اضافه کرد: در شروع هر اوجگیری کرونا ابتدا بیماران سرپایی افزایش می یابند و بعد از یک تا ۲ هفته روند افزایشی بیماران بستری را شاهد هستیم.
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در این موج سرعت افزایش بیماران بستری در خراسان رضوی زیاد نباشد اما طبق پیش بینی ها تعداد بیماران بستری در موج ششم  با موج قبلی برابر خواهد بود.
انجیدنی افزود: اومیکرون سرما خوردگی نیست بلکه یک ویروس کروناست که ممکن است بسیار خطرناک باشد و ریه را درگیر کند و به بستری شدن و حتی مرگ بینجامد.
وی ادامه داد: دیدگاه مردم باید نسبت به این بیماری تغییر کند زیرا عموم مردم تصور درستی نسبت به این بیماری ندارند.  
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: بیشتر گروه های در معرض خطر افرادی هستند که واکسن نزده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند و یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند.
انجیدنی افزود: اقدامات پیشگیرانه، باعث چرخش کمتر ویروس در جامعه و کوتاهی دامنه موج آن می شود و سبب می گردد این موج سریعتر پایان یابد.
وی اضافه کرد: در راستای تقویت تعداد تخت های بیمارستانی، بیمارستان ولایت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید و قرار است که این بیمارستان ۱۰۰ تخت آماده برای کرونا داشته باشد.
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: همچنین به دلیل سرعت سرایت ویروس کرونا در بین کودکان که این طیف را ۲۰ درصد بیشتر درگیر می کند علاوه بر بیمارستان اکبر بیمارستانهای دیگر نیز آماده پذیرش کودکان بیمار شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم اکنون یک هزار بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مرگ و میر کرونایی در کشور دوباره سه رقمی شد و ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفرتن رسید.

در این مدت ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.

 تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.