واشنگتن فروش تجهیزات موشکی و خدمات رسانی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به تایوان را تأیید کرده است.

واشنگتن فروش تجهیزات موشکی را به تایوان تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن فروش تجهیزات موشکی و خدمات رسانی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به تایوان را تأیید کرده است تا این جزیره بتواند سامانه دفاع موشکی پاتریوت خود را نگهداری کند و به آن بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از آژانس‌های پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد به کنگره اطلاع داده است تا فروش این تجهیزات را که سفارت دو فاکتو تایوان در واشنگتن درخواست داده و وزارت امور خارجه آمریکا نیز مجوز آن را صادر کرده است، تأیید کند.

در این بیانیه آمده است ریتیان تکنالوجیز "Raytheon Technologies" و لاکهید مارتین "Lockheed Martin" پیمانکاران اصلی در این طرح خواهند بود.

وزارت دفاع تایوان پیشتر اعلام کرده بود تصمیم برای دستیابی به موشک‌های جدید پاتریوت در نشست با مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ اتخاذ شده بود.

آمریکا گرچه روابط رسمی دیپلماتیک با تایپه ندارد، ولی بزرگترین حامی این جزیره در عرصه بین المللی است. نمایندگان و مقامات ارشد آمریکا می‌گویند واشنگتن باید گام‌های مهمی در جهت تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها با تایوان بردارد، چراکه چین در شرایط فعلی قصد تصرف این جزیره را دارد.

چین بارها نسبت به دخالت‌های واشنگتن در موضوع تایوان و دریای چین جنوبی هشدار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.