سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که هنگامی که امام خمینی (ره) از تبعید به ایران برگشتند، دل همه مردم همراه ایشان و آن روزها از مصادیق ایام الله بود؛ گفت : ایران اکنون یک قدرت بزرگ منطقه ای است و نه تنها در رویدادهای منطقه بلکه در جهان تاثیرگذار است.

نصرالله: ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای و تاثیر گذار در جهان است

به گزارش قدس آنلاین، دبیر کل حزب الله که در گفت وگو با شبکه خبری العالم سخن می‌گفت، تصریح کرد: شادی مردم هنگام رسیدن امام خمینی از تبعیدگاه پاریس به فرودگاه تهران که ۴۳ سال قبل صورت گرفت، یکی از زیباترین مصداق های ایام الله دهه فجر است.
وی با بیان این که "پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مصادیق ایام الله است"، خاطر نشان کرد: انسان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دچار شادی بی‌نظیری می شود.

سید نصرالله درپاسخ به سؤال خبرنگار که از او پرسید که شرایط ایران را چگونه می بینید درحالی که ۴۳ سال با انواع تحریم‌ها روبرو بوده است، گفت: ایران امروز از منظر این که استقلال و حاکمیت واقعی دارد، در جهان الگو است.

استقلال و حاکمیت واقعی 

وی ادامه داد: ایران امروز، کشوری دارای استقلال حقیقی و آزادی کامل است که ملت در آن به صورت حقیقی آن را نمایندگی آن هستند.

سید نصرالله تصریح کرد: ایران امروز تلاش دارد که اسلام را پیاده کند و یک الگویی از یک کشور اسلامی حقیقی را ارائه دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان جمهوری اسلامی ایران را امروز یک کشور بزرگ منطقه‌ای دانست که نه تنها در رویدادهای منطقه‌ای تأثیر دارد، بلکه تأثیر آن در کل جهان است.

وی با تمجید از رهبری کشورمان گفت: رهبری فرزانه ایران، این کشور را در تمام جهات توسعه داده‌اند.

سید نصرالله با اشاره به این که حاکمیت و استقلال برخی کشورها حقیقی نیست، تصریح کرد: بسیاری [از کشورها] در منطقه که از استقلال و حاکمیت صحبت می کنند، مزدور و پیرو سفارتخانه‌های خارجی در کشورشان هستند.

وی افزود: ایران در زمان پهلوی توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شد، اما انقلاب اسلامی به سرنگونی شاه و اخراج کامل ایالات متحده از ایران انجامید، همان‌گونه که اسرائیل را نیز از ایران بیرون کرد.

وی بار دیگر تأکید کرد: ایران یک کشور قوی منطقه است و هرگونه جنگ با ایران منجر به انفجار کامل کل منطقه خواهد شد.

سید نصرالله با بیان این که البته اولویت امروز آمریکا جنگ با ایران نیست  گفت که اولویت واشنگتن در جای دیگر و مقابله با روسیه و چین است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به علت اصلی دشمنی کنونی آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین دلایل دشمنی آمریکا با ایران این است که حکومت در ایران، حکومت یک سید آزاده و مستقل است که برده آمریکایی ها نیست و اجازه غارت منابع کشورش را نمی‌دهد.

ماجراجویی‌های کشورهای خارجی 

آنچه اسرائیلی ها در مورد تهدید به جنگ علیه ایران می گویند ارعاب است، زیرا اکثر سطوح نظامی مخالف حمله نظامی هستند، چرا که این حمله هیچ سودی نخواهد داشت.

سید نصرالله نسبت به هرگونه ماجراجویی خارجی نسبت به ایران و حمله به کشورمان هشدار داد و تأکید کرد: ایران شوخی ندارد و اعلام کرده است که اگر توسط اسرائیل هدف قرار گیرد، مستقیم به این رژیم پاسخ می‌دهد.

وی بار دیگر تأکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی شدید و سخت خواهد بود و حمله احمقانه اسرائیلی‌ها نیز، پیامدهای بسیار بزرگی به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: امارات متحده عربی در نخستین رویارویی با یمن و برای حفاظت از خود، به قدرت‌های غربی و اسرائیل متوسل شد.

سخنان سید نصرالله بطور تلویحی اشاره به این دارد که نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه عملیات موشکی گسترده‌ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

این عملیات همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار او با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی آغاز شد که در آن روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله عملیات یمن در امارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات گسترده ارتش با نام «توفان یمن ۳» در عمق خاک امارات گفت که در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.